SMS marketing realizowany za pomocą masowej wysyłki SMS-ów to obecnie jedno z najskuteczniejszych narzędzi reklamowych. Jego zaletą jest uniwersalność – SMS marketing może być bowiem wykorzystany w praktycznie każdym biznesie oraz wysoka skuteczność, która pozwala lepiej wypromować swoją firmę oraz systematycznie rozwijać sprzedaż. Aby SMS marketing był skuteczny, masowa wysyłka SMS-ów musi być jednak odpowiednio zaplanowana.
Masowa wysyłka SMS-ów za pomocą platform oferujących usługi SMS API
Masowa wysyłka krótkich wiadomości tekstowych może być realizowana w bardzo prosty sposób. Wystarczy bowiem wybrać platformę oferującą usługi SMS API i za jej pośrednictwem korzystać z tego skutecznego narzędzia promocyjnego. Serwisy udostępniające usługi SMS API pozwalają na podłączenie do nich bazy danych z numerami telefonów oraz innymi danymi klientów oraz rozsyłanie do nich SMS-ów reklamowych.
Pierwszą rzeczą, którą należy zrobić planując promowanie swojej firmy lub marki za pomocą masowej wysyłki SMS-ów, jest posiadanie własnej bazy danych klientów. Aby zachęcić ich do pozostawiania swoich numerów telefonów warto zaoferować np. darmową próbkę produktu, atrakcyjną zniżkę na pierwsze zakupy lub inną ciekawą propozycję. Klienci muszą ponadto wyrazić swoją zgodę na otrzymywanie od firmy komunikatów reklamowych, o czym także warto pamiętać zaczynając budowanie i powiększanie swojej bazy danych.
Jak powinna wyglądać SMS-owa wiadomość reklamowa?
Użytkownicy platform z usługami SMS API mogą w bardzo prosty i szybki sposób przygotować wiadomość reklamową, która w zaledwie kilka sekund trafi na telefony komórkowe ich klientów. Przy opracowywaniu jej treści warto przede wszystkim zadbać o zwięzłość wypowiedzi, obecność zwrotu call to action oraz zawrzeć pod koniec wiadomości link prowadzący do promowanej oferty.
Standardowa długość jednego SMS-a to zaledwie 160 znaków. Przygotowując jego treść należy więc unikać zbędnych zwrotów oraz postawić na jasny i konkretny przekaz. Taka wiadomość zostanie bowiem szybciej odczytana przez odbiorcę, a jeśli jej treść będzie klarowna będziemy mieli zdecydowanie większe szanse, że wzbudzi ona zainteresowanie odbiorcy oraz wywoła pożądaną reakcję.
Niezwykle istotnym elementem, którego nie powinno zabraknąć w żadnym prawidłowo skomponowanym SMS-ie reklamowym jest obecność zwrotu call to action. To nic innego, jak krótkie sformułowanie nawołujące odbiorcę do wykonania konkretnej akcji. Najczęściej przybiera ono formę czasownika w formie rozkazującej, np.: „Sprawdź”, „Skorzystaj z promocji”, „Zaoszczędź” itp.
W wiadomości promocyjnej nie powinno także zabraknąć linka prowadzącego do strony z konkretną ofertą. To za jego pomocą wszyscy zainteresowani klienci będą mogli wejść na stronę, zapoznać się bliżej z proponowanym produktem lub usługą oraz dokonać jego zakupu. Nowoczesne platformy z usługami SMS API oferują także możliwość skrócenia długości linku, dzięki czemu jego umieszczenie w treści wiadomości nie wyczerpie nadmiernie limitu cennych znaków.
Partnerem artykułu jest Apifonica oferująca: SMS API - więcej na Apifonica.com.