Reklamy otaczają nas na każdym kroku. W ich nawale na niektóre nie zwracamy już nawet uwagi. Co sprawia, że pozwoli ona na przyciągnięcie nowych odbiorców?
Ewolucja świata reklamy
Reklama to nic innego jak przekaz perswazyjny, którego celem jej nakłonienie do skorzystania z jakiś usługi, zmiana postawy czy idei. Wyróżnia się kilka rodzajów reklam – prasowa, społeczna, telewizyjna oraz wiele innych.
Wraz z rozwojem mediów reklama musiała ewoluować. Kiedyś, głównie świat reklamy skupiał się na publikowaniu w prasie, radiu czy popularnej formie jaką są ulotki. Obecnie wraz z szybkim rozwojem technologii, zostało wymuszona na reklamodawcach dostosowanie się do najczęściej używanych środków masowego przekazu.
Jakie media?
O ile radio i telewizja nadal są popularnymi środkami, za pomocą których reklamuje się produkty czy o usługi, o tyle największy rozkwit doby reklamy postał wraz z przeniesieniem większości treści do Internetu. Ale i tu można zobaczyć, że zaszło wiele zmian. Odchodzi się od wyskakujących bannerów oraz reklam, które nagle pojawiają się na stronie, na rzecz e-marketingu. Szczegółowa analiza ruchu na stronach oraz historia przeglądania pozwala idealnie dopasować produkt do odbiorcy.
Nowe technologie w świecie reklamy
Komu nie zdarzyło się przeglądać nowych butów, a ich reklama pojawiała się później na każdej stronie. Takie działania cieszą się największą skutecznością, ale przeprowadzenie takiej kampanii jest dość kosztowne. Niezmiennie od kilku lat w świecie reklamy króluje wykorzystanie popularnych mediów społecznościowych. Tworzące się tam grupy choćby tematyczne czy łączące ludzi o podobnych poglądach pozwalają szybko i łatwo dotrzeć do nich z konkretnym komunikatem. Promowanie działań społecznych poprzez tworzenie wydarzeń oraz udostępnianie ich na dedykowanych grupach pozwala na szybkie i sprawne wypromowanie akcji w sieci.
Reklama na portalach społecznościowych to także o wiele mniejszy koszt niż ta w telewizji czy prasie. Za samo działanie reklamowe można już uznać prowadzenie fanpage firmowego czy konta na Instagramie. Nie tylko są one w zupełności bezpłatne, ale także bardzo skuteczne. Można także skorzystać z opcji dodatkowo płatnych jak posty sponsorowane czy wyświetlające się reklamy. Pamiętajmy, żeby dopasować reklamę do grupy odbiorców.