Właściwie przeprowadzona kampania mailingowa może przynieść wiele korzyści dla firmy, oczywiście pod warunkiem przestrzegania najważniejszych zasad. Warto się z nimi zapoznać, by jednocześnie unikać najpoważniejszych błędów. Jest to metoda marketingu, w której drzemie ogromny potencjał, konieczne jest zatem jego maksymalne wykorzystanie. Bardzo ważne jest rozpoznanie potrzeb odbiorców, a następnie wprowadzić mechanizmy, które będą w stanie je zaspokoić.
Skuteczna kampania mailingowa
Czasy, kiedy sprawdzano skrzynkę mailową wyłącznie na komputerze dawno minęły, obecnie wiadomości odczytuje się na urządzeniach mobilnych. Oszczędza się dzięki temu czas, ponadto można odpowiadać na wiadomości w każdym miejscu, nie tylko w domu, czy w pracy. Już w tym punkcie zawiera się pierwsza zasada, którą powinna charakteryzować się skuteczna kampania mailingowa. Należy dostosować wygląd mailingu do urządzeń mobilnych, co przekłada się na jego przejrzystość oraz dostosowanie do wymagań użytkowników telefonów, notebooków, czy tabletów. Kolejnym aspektem jest personalizacja pod względem bazy odbiorców wiadomości i samych treści, w których zdecydowania pomagają algorytmy. Stanowią nieocenioną pomoc w zakresie targetowania demograficznego, behawioralnego oraz geolokalizacyjnego. Kampania mailingowa rządzi się swoimi prawami, a dość często popełnianym błędem jest stawianie na dużą ilość tekstu, która wbrew pozorom przyczynia się do braku jego zrozumienia. Dlatego tak ważne jest wyszczególnianie jedynie najważniejszej części przekazu, czyli postawienie na minimalizm. Niezwykle istotna jest również wielkość czcionki, jej rodzaj oraz ostateczny wygląd wiadomości mailowej. Bierze się tutaj pod uwagę grupę docelową, inne zasady obowiązują w mailingu do osób młodych, a inne do starszego pokolenia.
Poszczególne zasady tworzenia kampanii mailingowej
Każda kampania mailingowa musi być działaniem z góry przemyślanym i prowadzić do zdobycia zaufania jej odbiorców. Niewłaściwe dopasowanie treści i tworzenie jej w pośpiechu zazwyczaj nie kończy się dobrze, a to z kolei prowadzi do zakwalifikowania wiadomości jako uciążliwy SPAM. Aby unikać tego typu sytuacji, należy przede wszystkich przeprowadzać testy – koniecznie na różnego rodzaju urządzeniach, które działają przecież na wielu systemach operacyjnych. Do tego celu powinno stosować się najbardziej nowoczesne narzędzia, co wpłynie na sprawność testowania i przede wszystkim obiektywnie oceni skuteczność zaplanowanych działań. Trafność kierowanego do odbiorców przekazu jest kluczowe, ponieważ realnie wpływa na poprawę jakości wyników kampanii mailingowej. Korzystanie z najlepszego wsparcia zapewnia bieżące kontrolowanie uzyskiwanych wyników. Zadowalającym jest na przykład wyższy wskaźnik otwarć wiadomości mailowych oraz malejąca liczba wypisów z baz subskrybentów. Wszystkie powyższe zasady powinny być ze sobą łączone, by zbudować zaufanie wśród odbiorców i wartościowymi wiadomościami zachęcić do zakupu produktów, skorzystania z usług.