Jeśli zależy nam na tym, aby strona www była rzeczywiście dobrze wypozycjonowana, warto mieć na uwadze to, że kluczem do sukcesu jest w takim wypadku wartościowa treść.
Treść to klucz do skutecznego pozycjonowania
To właśnie ona pozwala klientom na zapoznanie się z firmową ofertą. Jej znaczenie jest na tyle duże, że dziś warto inwestować w teksty SEO stojące na wysokim poziomie. Ich znakiem rozpoznawczym jest to, że tworzy się je w oparciu o indywidualne wymagania klientów. Nie bez znaczenia wydaje się i to, że są one przygotowywane przez osoby profesjonalnie zajmujące się ich pisaniem.
Oczywiście, nie każdy tekst SEO jest tożsamy z treścią wysokiej jakości. Nie każdy też posiada wartość dla potencjalnego czytelnika. Niekiedy można odnieść wrażenie, że są one po prostu nie najlepiej przetłumaczonymi tekstami z obcojęzycznych stron. Stosując pewne uogólnienia można przyjąć, że teksty znajdujące się w Internecie da się obecnie podzielić na trzy grupy.
Pierwszą stanowią w pełni niezależne materiały, których autorzy nie mają celów innych niż przekazanie konkretnych informacji swoim czytelnikom.
Na drugą składają się teksty SEO, które są jednak nastawione na to, aby przekazywać treść wysokiej jakości.
Trzecia grupa to zbiór artykułów SEO, które powstają jedynie po to, aby wspomagać proces pozycjonowania stron www. Zwykle posiadają nienaturalnie wiele słów kluczowych, podczas gdy ich treść zwraca na siebie uwagę przede wszystkim poprzez niską jakość. Pierwsza grupa tekstów zwykle powstaje po to, aby zasilać niezależne portale. Tu ważne jest przede wszystkim zapewnienie czytelnikom dostępu do wartościowej wiedzy.
Także w tekstach SEO treść powinna być wartościowa dla czytelnika, tu jednak ważne jest również to, aby przemycić słowa kluczowe pomagające klientom w trafieniu na konkretną stronę. Dobry tekst SEO jest w związku z tym takim, który przekazuje czytelnikom ciekawe treści, a jednocześnie jest w stanie wpłynąć na to, jaką pozycję w wynikach wyszukiwania zajmuje dana strona www.
Przykładem mogą być tu choćby blogi coraz częściej stanowiące uzupełnienie dla sklepów internetowych.
Przydatne narzędzia do tworzenia treści pod SEO
Warto pamiętać, że tak naprawdę, każdy artykuł może być artykułem SEO. Wystarczy, że wcześniej skorzystamy z odpowiednich narzędzi lub pomocy profesjonalisty i odkryjemy, które słowa kluczowe będą nam najbardziej potrzebne. Istnieje wiele rozwiązań, które ułatwiają to zadanie, jednym z najciekawszych jest zaś planer słów kluczowych Google AdWords.
Narzędzie to pozwala na odkrycie, jakie frazy są wpisywane przez internautów w wyszukiwarkę, gdy ci ostatni poszukują danych związanych z określonym tematem. Jeśli więc tworzymy artykuł, wystarczy, że w odpowiednie pola wpiszemy frazy powiązane z jego tematem, a dowiemy się, jakie są najatrakcyjniejsze dla potencjalnych użytkowników. Pisząc teksty SEO warto też stosować się do kilku rad. Najważniejsza mówi o tym, aby zawsze pamiętać, że naszymi czytelnikami nie są wcale maszyny, ale ludzie, teksty muszą być więc dostosowane do ich potrzeb.
Zawsze dobrze jest też pamiętać, że naprawdę dobry artykuł wcale nie zawiera przesadnie dużo słów oraz fraz kluczowych. Czytelnik szybko zorientuje się przecież, kto ma mu coś interesującego do przekazania, a kto nie i zrezygnuje z czytania tekstu odbieranego jako próba manipulacji. Nie można zapominać również o tym, że kopiowanie cudzych tekstów jest niebezpieczne. Google surowo karze za takie zachowania, a i same teksty są chronione przez odpowiednie przepisy. Nie wolno też zapominać o tym, że strona techniczna tekstów także nie jest bez znaczenia. Tytuł, nagłówki i kapitaliki to dziś w związku z tym absolutne minimum.