• Start
  • Biznes
  • Motywacja
  • Świat reklamy
  • Technologie
  • Trener biznesu - ABC
  • Start
  • Biznes
  • Motywacja
  • Świat reklamy
  • Technologie
  • Trener biznesu - ABC
  • Kontakt
  • Polityka Prywatności
  • Start
  • Biznes
  • Motywacja
  • Świat reklamy
  • Technologie
  • Trener biznesu - ABC
  • Kontakt
  • Polityka Prywatności

Pozycjonowanie w Google – czy można to zrobić samemu

Pozycjonowanie stron Napisany przez: Paweł 11-02-2019

Pozycja strony internetowej na liście wyników wyszukiwania w Google może bardzo wiele zmienić. Przede wszystkim, jeśli jest odpowiednio wysoka, generuje ruch na stronie. Najkorzystniej jest mieścić się w czołówce, czyli na pierwszej stronie wyników. Dalej, niż na piątą zagląda już niewielu internautów. Pozostaje więc postarać się, by nasza witryna była jak najwyżej. Co więcej, nie musimy do tego koniecznie zatrudniać specjalisty.

Kryteria pozycjonowania

Algorytmy Google, które decydują o pozycji strony na liście, są coraz bardziej skomplikowane. Wyglądają nieco inaczej dla każdej branży – w branżach popularnych, jak podróże czy kulinaria, naprawdę trudno jest uzyskać pierwsze miejsca. O tym, jak wysoko znajdzie się witryna, decydują różne czynniki, czyli kryteria. Oto krótkie wprowadzenie do ich podstawowych grup.

 Pozycjonowanie w Google – czy można to zrobić samemu

1. Kluczowe frazy

Warto umieszczać na swojej stronie teksy ukierunkowane mądrze na słowa kluczowe, które internauci wpisują w pasek wyszukiwania. Treści te powinny być różnicowane na każdej podstronie, żeby poszczególne podstrony nie konkurowały ze sobą, zamiast ze stronami konkurencji. Co to znaczy „mądrze” ukierunkowane na słowa kluczowe? Nie chodzi o to, by napychać tekst słowami w nienaturalny sposób – muszą brzmieć tak, by pojawiły się w tekście mimochodem.

2. Linki z zewnętrznych stron

To broń obusieczna, trzeba więc obchodzić się z nią ostrożnie. Dawniej wystarczyło nazbierać całe mnóstwo linków, w tym celu zakładało się nawet śmieciowe, darmowe witryny, które istniały tylko po to, by linkować do właściwej strony. Dziś nad ilość przedkładamy jakość. Strony linkujące do naszej witryny powinny być wartościowe, popularne i zbieżne tematycznie. Lepiej więc będzie zabiegać o kilka linków na popularnych blogach, niż poświęcać czas na spamowanie, które zostanie przez Google wykryte i ukarane.

3. Website Optimaization

Chodzi w wielkim skrócie o łatwość i lekkość korzystania ze strony – przede wszystkim jej prędkość i tagi zawarte w kodzie. Na przykład dla WordPressa istnieją przydatne wtyczki, których zainstalowanie znacznie poprawia optymalizację. Warto też zadbać o nią od samego początku, przy tworzeniu i projektowaniu witryny.

4. Nie wejścia, a zaangażowanie

Google Analytics to niezwykle przydatne narzędzie, z którego na pewno warto korzystać. Dzięki niemu wiemy, ile osób weszło na stronę, co wpisywali w Google, ile razy szukali naszej strony. Najlepszą pozycję mają strony często wyszukiwane, na których internauci pozostają długo. Dlatego troska o treści i trafienie do odbiorcy jest niezmiennie ważna. Nie możemy zapominać, że internetu używają ludzie, jak bardzo nie byłby on zautomatyzowany.

5. Treści na stronie

Strona powinna być stale aktualizowana. I to nie o byle co – o możliwie wartościowe, merytoryczne i przydatne internautom treści. Warto dbać o stały ruch, ponieważ liczba wejść podbija samą pozycję w Google oraz liczbę wizyt robotów indeksujących. Dzięki temu strona pnie się coraz wyżej. To jak z wystawą sklepową – nie wystarczy jej zaaranżować i zostawić, by kurzyła się przez kolejne trzy lata. Musi być dynamicznie.

6. Ruch w social mediach

Od czasu rozwoju Facebooka i pokrewnych social mediów zaistnienie nie sprowadza się tylko do witryny internetowej. Ruch na tych serwisach nie podnosi bezpośrednio wyników w pozycjonowaniu. Social media pozwalają jednak internautom poznać firmę i trafić na dłużej na jej stronę. https://www.devagroup.pl/pozycjonowanie-krakow jest więc procesem nie tylko bezpośrednim, ale i pośrednim.

Jak tego nie robić?

Oprócz pozytywnych czynników rankingowych, które podnoszą pozycję strony na liście wyników wyszukiwania, istnieją także negatywne, obniżające ją. Należy do nich szkodliwe oprogramowanie, próby oszukania algorytmów na przykład poprzez spam na bezwartościowych stronach, źle zoptymalizowana, powoli działająca strona.

Warto też pilnować, skąd pochodzą linki zewnętrzne – pewne typy stron, na przykład z branży erotycznej, nie są mile widziane. Choć podane tu działania nie są bardzo skomplikowane i profesjonalne, warto o nie zadbać – przekładają się na całkiem niezłą poprawę wyników strony.

Poprzedni artykuł

Dlaczego warto jeść otręby owsiane?

Kolejny artykuł

Odwołany lot? Czy wiesz, że należy Ci się rekompensata?



Pozycjonowanie stron

Pozycjonowanie stron www

Pozycjonowanie stron

Pozycjonowanie stron w praktyce

Pozycjonowanie stron

Jak wypromować swoją stronę w sieci?

  • Ciekawe
Najnowsze trendy świata reklamy
15-07-2019
Pośrednictwo pracy - zysk dla pracodawcy i pracownika
05-09-2018
Backup danych w chmurze czy na fizycznych nośnikach?
08-04-2019
Kompleksowa izolacja termiczna: najlepsze produkty
10-01-2021
  • Najnowsze
Czym jest motywacja?
03-12-2018
Kampanie reklamowe wspierane przez sztuczną inteligencję.
24-03-2021
Defibrylator AED – w pełni zautomatyzowana technologia, która ratuje ludzkie życie
16-12-2019
Kasa fiskalna a sklep internetowy — Sprawdź, kiedy nie musisz posiadać kasy fiskalnej, prowadząc sklep internetowy!
12-09-2019
  • Popularne
Wprowadzenie inteligentnych systemów oświetlenia do domu – jak się za to zabrać?
26-10-2022
Dlaczego ekologiczna żywność jest droga?
11-06-2019
Indian scout
11-03-2019
4 sposoby na reklamę warsztatu samochodowego
28-08-2019
  • Top10
Jak wypromować swój biznes?
25-03-2019
Programiści pomogą ratować klimat?
29-11-2020
Rodzaje sprężarek
19-02-2020
Pozycjonowanie stron w praktyce
11-02-2019
© Biznes dla przedsiębiorców