Pozycja strony internetowej na liście wyników wyszukiwania w Google może bardzo wiele zmienić. Przede wszystkim, jeśli jest odpowiednio wysoka, generuje ruch na stronie. Najkorzystniej jest mieścić się w czołówce, czyli na pierwszej stronie wyników. Dalej, niż na piątą zagląda już niewielu internautów. Pozostaje więc postarać się, by nasza witryna była jak najwyżej. Co więcej, nie musimy do tego koniecznie zatrudniać specjalisty.
Kryteria pozycjonowania
Algorytmy Google, które decydują o pozycji strony na liście, są coraz bardziej skomplikowane. Wyglądają nieco inaczej dla każdej branży – w branżach popularnych, jak podróże czy kulinaria, naprawdę trudno jest uzyskać pierwsze miejsca. O tym, jak wysoko znajdzie się witryna, decydują różne czynniki, czyli kryteria. Oto krótkie wprowadzenie do ich podstawowych grup.
1. Kluczowe frazy
Warto umieszczać na swojej stronie teksy ukierunkowane mądrze na słowa kluczowe, które internauci wpisują w pasek wyszukiwania. Treści te powinny być różnicowane na każdej podstronie, żeby poszczególne podstrony nie konkurowały ze sobą, zamiast ze stronami konkurencji. Co to znaczy „mądrze” ukierunkowane na słowa kluczowe? Nie chodzi o to, by napychać tekst słowami w nienaturalny sposób – muszą brzmieć tak, by pojawiły się w tekście mimochodem.
2. Linki z zewnętrznych stron
To broń obusieczna, trzeba więc obchodzić się z nią ostrożnie. Dawniej wystarczyło nazbierać całe mnóstwo linków, w tym celu zakładało się nawet śmieciowe, darmowe witryny, które istniały tylko po to, by linkować do właściwej strony. Dziś nad ilość przedkładamy jakość. Strony linkujące do naszej witryny powinny być wartościowe, popularne i zbieżne tematycznie. Lepiej więc będzie zabiegać o kilka linków na popularnych blogach, niż poświęcać czas na spamowanie, które zostanie przez Google wykryte i ukarane.
3. Website Optimaization
Chodzi w wielkim skrócie o łatwość i lekkość korzystania ze strony – przede wszystkim jej prędkość i tagi zawarte w kodzie. Na przykład dla WordPressa istnieją przydatne wtyczki, których zainstalowanie znacznie poprawia optymalizację. Warto też zadbać o nią od samego początku, przy tworzeniu i projektowaniu witryny.
4. Nie wejścia, a zaangażowanie
Google Analytics to niezwykle przydatne narzędzie, z którego na pewno warto korzystać. Dzięki niemu wiemy, ile osób weszło na stronę, co wpisywali w Google, ile razy szukali naszej strony. Najlepszą pozycję mają strony często wyszukiwane, na których internauci pozostają długo. Dlatego troska o treści i trafienie do odbiorcy jest niezmiennie ważna. Nie możemy zapominać, że internetu używają ludzie, jak bardzo nie byłby on zautomatyzowany.
5. Treści na stronie
Strona powinna być stale aktualizowana. I to nie o byle co – o możliwie wartościowe, merytoryczne i przydatne internautom treści. Warto dbać o stały ruch, ponieważ liczba wejść podbija samą pozycję w Google oraz liczbę wizyt robotów indeksujących. Dzięki temu strona pnie się coraz wyżej. To jak z wystawą sklepową – nie wystarczy jej zaaranżować i zostawić, by kurzyła się przez kolejne trzy lata. Musi być dynamicznie.
6. Ruch w social mediach
Od czasu rozwoju Facebooka i pokrewnych social mediów zaistnienie nie sprowadza się tylko do witryny internetowej. Ruch na tych serwisach nie podnosi bezpośrednio wyników w pozycjonowaniu. Social media pozwalają jednak internautom poznać firmę i trafić na dłużej na jej stronę. https://www.devagroup.pl/pozycjonowanie-krakow jest więc procesem nie tylko bezpośrednim, ale i pośrednim.
Jak tego nie robić?
Oprócz pozytywnych czynników rankingowych, które podnoszą pozycję strony na liście wyników wyszukiwania, istnieją także negatywne, obniżające ją. Należy do nich szkodliwe oprogramowanie, próby oszukania algorytmów na przykład poprzez spam na bezwartościowych stronach, źle zoptymalizowana, powoli działająca strona.
Warto też pilnować, skąd pochodzą linki zewnętrzne – pewne typy stron, na przykład z branży erotycznej, nie są mile widziane. Choć podane tu działania nie są bardzo skomplikowane i profesjonalne, warto o nie zadbać – przekładają się na całkiem niezłą poprawę wyników strony.