SEO czyli search engine optimization polega na pozyskiwaniu wysokiej pozycji strony w wynikach wyszukiwania, np. w takiej wyszukiwarce jak Google. Efektywne pozycjonowanie wiąże za sobą wzrost ruchliwości na stronie, wzrost liczby odwiedzin i zwiększenie popularności oferowanych usług czy produktów. Warto pamiętać, że wysoko pozycjonowane strony docierają do szerszego grona odbiorców.
Czynniki wpływające na pozycjonowanie w Google
Do najważniejszych czynników należy dostępność witryny dla robotów danych wyszukiwarek, jakość i czas przedstawianych na stronie treści, wysoka jakość linków przychodzących, zastosowanie bezpiecznego protokołu HTTPS, użyteczność strony www, optymalizacja obrazu i video, wykorzystanie danych strukturalnych, odpowiednia nawigacja wewnętrzna między witrynami, stosowanie prawidłowej indeksacji strony, sygnały o stronie w social mediach, SEO optymalizacja prowadzona pod wyszukiwarki, stosowanie słów kluczowych w tytułach witryn, chwytliwe treści na stronach, stosowanie nagłówków H1, H2 i H3, proste i krótkie adresy URL, kompatybilność stron z urządzeniami mobilnymi, szybkość witryny internetowej, wiek i autorytet domeny oraz zweryfikowany profil w Google Moja Firma.
Efekty pozycjonowania stron
Pozycjonowanie niesie za sobą szereg korzyści takich jak zwiększenie widoczności w wyszukiwarce Google, zwiększenie wartościowej ruchliwości w witrynie, wzrost popularności oferowanych towarów i usług, większa ilość zapytań ze strony www, wzrost sprzedaży towarów lub usług, wzrost renomy i wizerunku marki oraz budowanie przewagi konkurencyjnej.
Pozycjonowanie stron w Google
Efektywne pozycjonowanie w wyszukiwarce jaką jest Google jest procesem, który ma na celu wzrost widoczności witryny po to, by zareklamować swoje towary czy usługi oraz pozyskanie nowych użytkowników, a nawet klientów. Google.pl to wyszukiwarka, która błyskawicznie i łatwo prezentuje pożądane przez nas informacje. Zgodnie z danymi z tej wyszukiwarki korzysta 92% Polaków. Wpisując w wyszukiwarkę frazę kluczową następuje wyświetlenie listy stron, czyli tzw. SERP-ów, które najbardziej odpowiadają wpisanej treści. SERP to wyniki wyszukiwania, które zostały wygenerowane przez wyszukiwarkę.