Jeśli masz firmę, bądź chcesz ją założyć, z pewnością zastanawiasz się nad tym, jak znaleźć dojście do potencjalnych odbiorców i jak zacząć z nimi współpracować. Jednym z narzędzi marketingowych, które coraz częściej się wykorzystuje, są różnego rodzaju terminarze, a także kalendarze, które można postawić na biurku, bądź zawiesić je na ścianie. Dlaczego cieszą się one tak dużą popularnością?
Dedykowany dodatek
Pomimo zauważalnego postępu technologicznego, wciąż nie sposób obejść się bez tradycyjnego kalendarza, wykonanego z papieru. Możemy je wypatrzeć nie tylko na ścianie, czy na biurku w domach, ale również w firmach, czy w różnego rodzaju instytucjach publicznych, takich jak szkoły, urzędy, czy szpitale. Duże zainteresowanie tymi produktami może brać się stąd, że są one praktyczne, eleganckie, a także odpowiadają współczesnym potrzebom. Jeżeli uda nam się je ponadto dostosować do naszych indywidualnych oczekiwań, możemy je oferować jako kalendarze reklamowe, które będą promować naszą firmę. Dzięki temu staną się one jeszcze bardziej uniwersalne, służąc za narzędzie pracy, element dopełniający aranżację pomieszczenia, czy też jako przydatny dodatek dla współpracowników i partnerów biznesowych.
Jakie dodatki do firmowych kalendarzy
Możemy zdecydować się na gotowe kalendarze, bądź też na te, które są dostępne na zamówienie. Najczęściej będziemy mogli je spersonalizować, czyli dobrać konkretny materiał, z jakiego kalendarz ma być wykonany, a także wzór, czy rodzaj grafiki, jaka ma być na nim zaaplikowana. Można wyróżnić kilka rodzajów firmowych kalendarzy:
1. Kalendarze książkowe – w tym przypadku istnieje możliwość zadecydowania o tym, jak ma wyglądać wnętrze. Możemy zatem wytypować kalendarz, który będzie mieć układ dzienny, bądź tygodniowy, w jakim znajdzie się miejsce na wprowadzenie różnych zapisków, w tym telefonów, czy adresów, sentencji, czy wreszcie danych istotnych dla firmy. W takich kalendarzach można też zwykle zadecydować o tym, jak ma wyglądać tasiemka z logo, czy ze sloganem reklamowym, czy ma być miejsce na wklejki z firmowymi grafikami. Wybierając kalendarze książkowe, możemy również zadecydować o tym, jak ma wyglądać okładka, a przede wszystkim, z jakiego tworzywa ma być wykonana, w jakim powinna być odcieniu, jaki mieć wzór. Możemy też uwzględnić, czy okładka powinna mieć uchwyt na długopis, czy powinna posiadać nadruk z logo, bądź z grafiką reklamową przedsiębiorstwa. Okładka może też mieć ozdobne tłoczenia, czy grawery, a przy tym posiadać zamykanie.
2. Kalendarze plakatowe i wieloplanszowe – można w tym przypadku wybrać wielkość kalendarza, liczbę stron, z jakiego papieru ma być on wykonany, czy też jak ma zostać zamocowany. Ponadto można zadecydować o jego wyglądzie, o tym, gdzie mają znaleźć się grafiki, czy dodatkowe dane, tj. rodzaj prowadzonej działalności, slogan reklamowy, dane adresowe i telefoniczne, logotyp, czy sposób, w jaki mają być oznaczone ważne daty.
3. Kalendarze jedno- i trójdzielne – w tym przypadku możemy zdecydować o tym, jaki ma być rozmiar kalendarza, ile ma być kalendariów, na jakim papierze, czy ma być wyposażony w pasek z okienkiem, który wskazuje który jest. Można również tutaj wybrać gdzie mają znaleźć się dodatkowe informacje o firmie, a także grafiki.
Jak ważne w biznesie są firmowe kalendarze
4. Kalendarze biurowe – wybierając je, możemy zadecydować o tym, jakie mają mieć rozmiary, a także czy mają to być kalendarze klejone, czy spiralowane i z ilu kartek ma się składać kalendarium. Ponadto możemy wybrać kolor, miejsce, w którym mają się znaleźć ważne dla nas notatki, grafiki firmowe, czy informacje przydatne dla prowadzonego biznesu. Możemy także zadecydować, czy skorzystamy z dodatkowego zabezpieczenia folią, czy też nie.
5. Kalendarze typu planery – w tym przypadku możemy dobrać kalendarz pod względem jego wielkości, odcienia, doboru papieru, sposobu, w jaki jest rozmieszczone kalendarium. Możemy również zadecydować o tym, w jakim miejscu ma się pojawiać grafika, czy informacje o naszej działalności wraz z logotypem.
Jeśli promować biznes, to najlepiej z kalendarzami reklamowymi
Kiedy wchodzimy do firmowego wnętrza, od razu zwracamy uwagę na jego wystrój. Jednym z przedmiotów, których nie sposób nie dostrzec, jest kalendarz. Niezależnie od tego, czy jest on ścienny czy biurowy, rzuca się w oczy, dlatego ważny jest jego wygląd. Im bardziej będzie elegancki, tym większa pewność, że pozostanie on w pamięci potencjalnych odbiorców, jak i partnerów w biznesie.
Kalendarz powinien sprostać naszym oczekiwaniom i spełniać swoją rolę, budując pozytywny wizerunek przedsiębiorstwa, dlatego musi być wytrzymały, klarowny, a także interesujący dla klienta. Duże znaczenie ma rozmiar, a także dobór grafik, wielkość czcionki, dobór miejsca na logotyp, jak również wybór kalendarium. Dbając o wszystkie te detale, będziemy mogli dobrać firmowy kalendarz, który stanie się niezbyt kosztownym narzędziem marketingowym, które będzie codziennie promować naszą działalność.