Aplikacje na telefon bez wątpienia zmieniły sposób postrzegania przez nas otaczającego świata. Od dłuższego czasu o wszystkich najważniejszych wydarzeniach na świecie możemy dowiedzieć się wprost z naszego smartfona. Nie ma potrzeby zatem kupować codziennie gazet, gdyż wszystko znajduje się w naszej kieszeni.
Należy jednak pomyśleć również o osobach i firmach, które tworzą takie aplikacje. Wśród tysięcy aplikacji tego samego typu to oni muszą wyróżnić się z tłumu, aby zwykli użytkownicy chcieli po prostu z ich aplikacji skorzystać.
Jakie są najpopularniejsze sposoby promocji aplikacji mobilnej?
Z całą pewnością na samym początku jest strategia. To dzięki niej będzie można rozpocząć dalsze działania promocyjne. Twórcy aplikacji muszą odpowiedzieć sobie na pytanie, dlaczego użytkownik powinien skorzystać z ich aplikacji. Musi ona posiadać cechy charakterystyczne, których nie posiadają inne aplikacje. Strategia promocji musi również zawierać informacje o wszystkich kanałach, przez które będzie promowana aplikacja.
Drugą rzeczą jest oprawa wizualna. Sama szata graficzna aplikacji jest rzeczą kluczową, lecz należy również pamiętać o materiałach promocyjnych. Powinny one zawierać zbliżone do siebie komunikaty oraz oprawę graficzną. W ten sposób potencjalni użytkownicy będą mogli powiązać wszystkie te przekazy reklamowe z określoną aplikacją. Będzie zatem znacznie łatwiej w dotarciu do zainteresowanych użytkowników.
Trzecim elementem są influencerzy. Twórcy aplikacji powinni nawiązywać współpracę z influencerami, którzy wypromują aplikacje na telefon w swojej grupie odbiorców. Nierzadko jest to grupa kilkudziesięciu tysięcy osób. Jest to zatem dobry pomysł na wykorzystanie tego potencjału.
Aplikacje na telefon a nieszablonowe działania promocyjne
Oprócz standardowych metod promocyjnych, nic nie stoi na przeszkodzie, aby osoby odpowiedzialne za promocję aplikacji, działali nieszablonowo. Obecnie bardzo często wykorzystuje się kody QR, które po zeskanowaniu, kierują od razu na stronę aplikacji mobilnej. Zazwyczaj są one pokazywane na banerach reklamowych, przez co nawet przechodnie mogą pobrać aplikację na smartfona bez konieczności późniejszego jej wyszukiwania np. w Google Play.
Innym niestandardowym działaniem są tzw. teasery. Jest to seria zazwyczaj krótkich materiałów wideo promujących nową aplikację. Co w tym nadzwyczajnego? Teasery mają za zadanie wzbudzić ciekawość u użytkownika. Nie prezentują one wszystkich parametrów i funkcjonalności, lecz zachęcają potencjalnych klientów do zagłębienia się w temacie.
Czy potrzeba do tego sporego budżetu?
Wszystko zależy tak naprawdę od ilości osób, do których chcemy dotrzeć. Oczywiście, jeżeli nasza aplikacja ma stać się światowym hitem, bardzo ciężko będzie to osiągnąć z budżetem do 1000 zł. Jeżeli jednak zależy nam na dotarciu, np. do 300 osób, tak niskie budżety powinny zdecydowanie wystarczyć. Wszystkie kwestie odnośnie finansowania powinny zostać zawarte już na etapie planowania strategii, aby działania marketingowe uwzględniały ewentualne ograniczenia budżetowe.
Partnerem artykułu jest firma MobileClick prezentująca artykuły o aplikacjach mobilnych - więcej na mobileclick.pl.