Marketing warsztatu samochodowego wymaga ciężkiej, konsekwentnej pracy. Jeśli jednak zrobisz to profesjonalnie, osiągniesz wspaniałe rezultaty. Możesz samodzielnie reklamować warsztat lub zlecić to komuś innemu. Decyzja należy do Ciebie. Zobacz, na co zwrócić uwagę w pierwszej kolejności.
Strona internetowa
Jeśli chodzi o marketing warsztatu samochodowego, zacznij przede wszystkim od strony internetowej. W mediach społecznościowych, e-mailach, wizytówce Google, a nawet w papierowych materiałach reklamowych, zawsze umieszczaj link do swojej witryny. Postaraj się, by zrobiła dobre wrażenie na klientach.
Regularnie publikuj na niej ciekawe i użyteczne treści. Pamiętaj, by była responsywna. Wtedy będzie wyświetlać się prawidłowo zarówno na urządzeniu stacjonarnym, jak i mobilnym. Wtedy będzie wygodna dla każdego użytkownika. Zwróć uwagę na szatę graficzną. Powinna być atrakcyjna i przejrzysta. Bardzo ważny jest też adres strony. Powinien być łatwy do zapamiętania. W ten sposób zbudujesz bardziej rozpoznawalną markę.
Poproś też klientów o umieszczenie opinii na stronie. Utwórz też formularz zgłoszeniowy, w którym można będzie zostawić wszystkie niezbędne informacje. Chodzi tutaj przede wszystkim o imię i nazwisko klienta, numer telefonu, adres e-mail, preferowaną metodę komunikacji. Zostaw też miejsce na opisanie problemu z samochodem.
Numer telefonu komórkowego
Musi być łatwy do zapamiętania. Świetny numer wzbudza zainteresowanie u klientów. Zwiększa zasięg i poprawia wskaźniki odpowiedzi. Poprawia jakość obsługi klienta. Ułatwia udostępnianie informacji kontaktowych znajomym i rodzinie. Dobry numer odgrywa ważną rolę w każdej kampanii marketingowej. Łączy działania online i offline.
Bony upominkowe
Każdy lubi oszczędzać i dostawać prezenty. Jednym ze skutecznych sposobów na przyciągnięcie potencjalnych klientów jest podarowanie im upominków. Możesz im zaproponować bezpłatną wymianę oleju i podstawową diagnostykę. Dużą popularnością cieszą się ramki rejestracyjne z nadrukiem. Wyróżniają się doskonałą jakością i atrakcyjną ceną. Producent korzysta z nowoczesnych technologii znakowania.
Media społecznościowe
Klienci lubią współpracować z osobami, których znają, lubią i ufają. W ten sposób możesz pokazać ludzką stronę swojego biznesu. Łatwiej zbudujesz dobre relacje z potencjalnymi i stałymi klientami. Jeśli chodzi o platformy społecznościowe, największą popularnością cieszy się Facebook, Instagram, YouTube. Jeżeli współpracujesz też z klientami firmowymi, zwróć również uwagę na Linkedin. Możesz udostępniać posty, zdjęcia, filmy i linki. Postaraj się, by były ciekawe i przydatne. Publikując filmy, możesz budować swój autorytet.
Prawie każda platforma społecznościowe oferuje opcję płatnych reklam. Tego typu reklama powinna być częścią każdej strategii marketingowej. Coraz częściej zastępuje reklamę telewizyjną i prasową oraz billboardy. Prawie każda firma może sobie na nią pozwolić. Decydując się na najprostszą formę, nie musisz nawet szukać specjalisty. Pamiętaj, by ukierunkować reklamę na odpowiednich odbiorców.