Podjęcie pracy w korporacji wiąże się nieco innymi zasadami, niż w niewielkich, często rodzinnych firmach. Każdy pracownik ma w nich jasno określony zakres obowiązków, każdy aspekt stanowiska jest uporządkowany w sposób nienaganny. W wielkich firmach nie ma miejsca na chaos, niezdecydowanie i brak jasno wskazanych celów. W każdej korporacji funkcjonuje hierarchiczna struktura, łatwiej o awans i skuteczne wspinanie się po szczebelkach kariery.
Jak zrobić idealne pierwsze wrażenie?
Wybierając się na rozmowę kwalifikacyjną do korporacji należy się spodziewać niestandardowego jej przebiegu. Poza pytaniami o wykształcenie, doświadczenie, oczekiwania finansowe, często pojawiają się te mniej standardowe. Niektóre z nich mają służyć ocenie kreatywności, czy zachowania w różnych sytuacjach. Często rekrutacja obejmuje kilka etapów, by finalnie wyłonić osobę spełniającą znacznie większą część stawianych wymagań. By zrobić dobre wrażenie należy zapanować nad stresem i nie pozwolić wyprowadzić się z równowagi. Opanowanie jest kluczem do sukcesu, który pozwoli na podjęcie nowych wyzwań w korporacji.
Dress code w korporacji
Większość korporacji przykłada ogromną wagę do ubioru, zazwyczaj wymaga się formalnego stroju, ale nie jest to regułą. Dlatego przed wyborem odpowiedniej garderoby koniecznością jest zapoznanie się z zasadami ubioru panującymi w danym miejscu. Generalnie w każdym przypadku sprawdzą się 3 główne zasady. Pierwszą z nich jest skromność – lepiej założyć coś, co pozwoli wtopić się w tłum. W korporacji powinno unikać się wyróżniania oryginalnym wyglądem, wskazany jest zdrowy umiar. W przeciwnym wypadku możliwe jest pojawienie się nieprzyjemnych komentarzy ze strony współpracowników, a korzystniejsze są dobre relacje z nimi. Druga zasada mówi, że potencjalny pracownik nie może wyglądać lepiej od bezpośredniego przełożonego. Nie powinien mieć nawet podejrzeń, że ktokolwiek chce zająć jego miejsce na najwyższym stanowisku. Ostatnią zasadą jest jakość ubrań – powinny być wyprasowane, świeże i nienagannie się prezentować.