• Start
  • Biznes
  • Motywacja
  • Świat reklamy
  • Technologie
  • Trener biznesu - ABC
  • Start
  • Biznes
  • Motywacja
  • Świat reklamy
  • Technologie
  • Trener biznesu - ABC
  • Kontakt
  • Polityka Prywatności
  • Start
  • Biznes
  • Motywacja
  • Świat reklamy
  • Technologie
  • Trener biznesu - ABC
  • Kontakt
  • Polityka Prywatności

Mapy Google możliwości

Pozycjonowanie stron Napisany przez: Paweł 11-02-2019

Nie da się zaprzeczyć, że mapy Google to narzędzie potężne, które jest szczególnie ważne, gdy chodzi o pozycjonowanie lokalne. Obecność i odpowiednia widoczność w mapach jest kluczowa, szczególnie gdy chodzi o lokalne działalności jak np. mechanicy samochodowi.

W tym krótkim wpisie omówimy krótko jak to zrobić, by dobrze promować swoją wizytówkę w mapach Google i być wysoko na interesujące nas frazy. Zakładamy, że ta wizytówka już jest i można powiedzieć wyłącznie o tej kwestii, która będzie powiązana z pozycjonowaniem.

Mapy Google możliwości

Załóżmy, że celem jest pozycjonowanie na takie frazy jak:

  • auto mechanika
  • auto mechanika %miasto%

Współpraca miała swój początek w połowie lipca. Ustalono pozycjonowanie kilkunastu fraz lokalnych w tym dwóch, które miały być szybko pozycjonowane w mapach Google.

Dla tych fraz pozycje były liczone z lokalizacji miasta, gdzie warsztat ma swoją siedzibę. Po około 20 dniach udało się uzyskać 3-pak na te 2 interesujące frazy oraz zwiększyć pozycję innych slów kluczowych.

Skupić się można było na trzech aspektach – strona klienta, link do strony klienta wpisując firmę w mapach.

1. Optymalizacja strony klienta

Na początek trzeba będzie wykonać podstawową optymalizację serwisu klienta. Dodajemy nową treść ze słowami kluczowymi a także odmianami słów kluczowych. Tworzymy dedykowane podstrony dla usług i również delikatną treść około 500 znaków, którą potem można rozbudować. Oczywiście optymalizacja to również praca nad nagłówkami, znacznikami i opisami.

2. Utworzenie i optymalizacja wizytówki w mapach Google

Następnie będzie można utworzyłem i uzupełniłem wizytówkę klienta w mapach Google i również wykonujemy optymalizację. Wizytówka uzupełniona w pełni ze wszystkimi kategoriami, z dodaniem zdjęć godzin otwarcia, adres strony www i wszystkie inne istotne elementy. Dbamy o to, by również w title znalazło się interesujące słowo kluczowe z miastem. Można wykorzystać kreator stron w mapach Google do utworzenia dodatkowej podstrony z linkiem i domeną klienta.

3. Linkowanie strony klienta

W trakcie prac nad optymalizacją i oczekiwaniem na kod do aktywacji wizytówki należy podejść do tego, by pozyskać linki do domeny głównej serwisu. Dbając jednocześnie o to, by znalazły się w każdym miejscu, gdzie to możliwe dane teleadresowe firmy i informacje odnoszące się do lokalizacji i tego jakie usługi będą tam świadczone.

4. Prace z opiniami w mapach Google

Poza utworzeniem wizytówki, optymalizacji stron www i pozyskiwania nowych linków w ramach prac dbaliśmy o to, by wpływać na widoczność wizytówki w mapach Google również z opiniami. Od początku działalności jak wiadomo trzeba także zadbać o to, by dało się skutecznie powalczyć również o odpowiednie opinie na temat firmy od klientów, którzy się rzeczywiście tam pojawili. To co trzeba brać pod uwagę przy opiniach to między innymi to, by miały poza gwiazdkami jakąś treść, by były wystawione z innych adresów IP, by pochodziły z różnego okresu. To zdecydowanie będzie wpływać na ich uwiarygodnienie.

O co zadbać?

To co będzie najważniejsze to jak wiadomo odpowiednia optymalizacja wraz z przygotowaniem treści, stworzenie wizytówki w mapach, pozyskiwanie dobrych linków do strony klienta, pozyskiwanie opinii dla wizytówki w mapach, wprowadzanie w miarę możliwości danych teleadresowych, obecność słowa kluczowego również w nazwie wizytówki.

W kolejnych miesiącach będzie można również pomyśleć o dodatkowym podlinkowaniu również jeśli chodzi o podstrony z usługami.

Poprzedni artykuł

Jak wykorzystać możliwości cięcia ploterem w produkcji reklam?

Kolejny artykuł

Kalendarz spersonalizowany idealnym pomysłem na prezent.



Pozycjonowanie stron

Wartościowa treść w tekstach SEO

Pozycjonowanie stron

Pozycjonowanie stron www

Pozycjonowanie stron

Pozycjonowanie w Google – czy można to zrobić samemu

  • Ciekawe
Najnowsze trendy świata reklamy
15-07-2019
Pośrednictwo pracy - zysk dla pracodawcy i pracownika
05-09-2018
Backup danych w chmurze czy na fizycznych nośnikach?
08-04-2019
Kompleksowa izolacja termiczna: najlepsze produkty
10-01-2021
  • Najnowsze
Czym jest motywacja?
03-12-2018
Kampanie reklamowe wspierane przez sztuczną inteligencję.
24-03-2021
Defibrylator AED – w pełni zautomatyzowana technologia, która ratuje ludzkie życie
16-12-2019
Kasa fiskalna a sklep internetowy — Sprawdź, kiedy nie musisz posiadać kasy fiskalnej, prowadząc sklep internetowy!
12-09-2019
  • Popularne
Wprowadzenie inteligentnych systemów oświetlenia do domu – jak się za to zabrać?
26-10-2022
Dlaczego ekologiczna żywność jest droga?
11-06-2019
Indian scout
11-03-2019
4 sposoby na reklamę warsztatu samochodowego
28-08-2019
  • Top10
Jak wypromować swój biznes?
25-03-2019
Programiści pomogą ratować klimat?
29-11-2020
Rodzaje sprężarek
19-02-2020
Pozycjonowanie stron w praktyce
11-02-2019
© Biznes dla przedsiębiorców