Tworzenie treści, które mają na celu przywołać większą liczbę użytkowników na stronę nie jest wcale takie proste jakby mogło się wydawać. Jest to z pozoru bardzo trudne zadanie. Kluczową rolę odgrywa tutaj content. Wymaga to jednak poświęcenia znacznej ilości czasu. Prawdą jest, że im więcej czasu poświęci na ten proces, tym, więcej wartości jest w stanie przynieść on dla własnej strony. Coraz większym zainteresowaniem cieszy się narzędzie marketingowe jakim jest infografika. Czym ono właściwie jest? Jak ją skutecznie wdrażać?
Infografika – czym jest?
Niezwykle popularnym narzędziem marketingowym w ostatnim czasie stała się infografika. Wynika to z tego, że obraz wzbudza większe zainteresowanie w porównaniu z opisem. Przykładem jest choćby to, że większość spędza czas na przeglądaniu zdjęć na Instagramie czy Facebooku, niż wnikliwym analizowaniu obszernych raportów. Patrząc, od razu rozumiemy kontekst czy dany przekaz. W przypadku treści, należy najpierw uważnie przeczytać, a następnie dopiero zaczyna się rozumieć, o co w nim chodzi. Jest to powiązane z tym, że aż 93% komunikacji stanowi to, co przekazywane jest poza mową, czyli grafiki, gesty, mimika oraz otaczające środowisko. Skuteczność komunikacji opartej na obrazie została potwierdzona przez amerykańskich naukowców, którzy udowodnili, że mózg jest w stanie przetworzyć grafikę widzianą w zaledwie 13 milisekund.
Administratorzy witryn internetowych chętnie sięgają po infografiki, ponieważ cechuje ich wysoka skuteczność. Wynika ona z tego, że cechuje ich łatwy odbiór, bezproblemowe zapamiętywanie, szybkie skupienie uwagi i mnogość udostępnień. Kolejną niezwykle ważną cechą infografiki jest ich uniwersalizm. Pozwalają na zaprezentowanie różnych procesów, porównań, zależności i mnóstwo zróżnicowanych danych. Zastosowanie ich sprawia, że ruchliwość strony jest znacznie większa, niż przed jej załączeniem.
Istotność contentu
Dobra treść to niezwykła wartość, która odróżnia masę innych opisów, znajdujących się w sieci. Dzięki wartościowym treściom jest się tylko w stanie zyskać odpowiednią grupę konsumencką. Tak naprawdę każdy sukces danej strony zależy od tego, co jest na niej umieszczane. Posiadanie unikalnych treści sprawi, że widoczność witryny znacznie wzrośnie w wynikach wyszukiwania. Ponadto, mają one także wpływ na wzrost świadomości danej marki i tworzenie wizerunku firmy, jako pionierów i ekspertów w danej dziedzinie. Ogromną siłą dobrej treści są także prawidłowe relacje z grupą odbiorców.
Jak kreować wartościowe treści?
Zaleca się, by przy tworzeniu unikalnych tekstów zastosowano model AIDA. To skrót, zawierający w sobie (attention) efektywne przyciągnięcie uwagi, (intrest) wzbudzenie zainteresowania, (desire) wzbudzenie zainteresowania oraz (action) pobudzenie do działania, czyli do dokonania zakupu.
Na początku warto skupić się na zbadaniu potrzeb rynkowych i dokładnemu określeniu grupy docelowej. Następnie warto skupić się na tworzeniu przejrzystej, przystępnej i bogatej treści, która będzie dostarczać odpowiednich informacji ze zrozumieniem. Treści powinny zachęcać do czytania, a następnie motywować do podejmowania na niej działań.