Od kilku lat nadal rośnie popularność reklam współtworzonych wraz influencerami. W internecie aż tłoczno od ludzi o przeróżnych charakterach i prezentowanych contentach. Tak naprawdę każdy widz znajdzie coś dla siebie, tak samo jak i każda marka znajdzie odpowiedniego influencera do promowania swojego produktu czy usług.
Ostatnio pojawiającym się fenomenem w influence marketingu są mikro i nanoinfluencerzy. W odróżnieniu od megainfluencerów - największych gwiazd światowego internetu takich, jak Kylie Jenner czy Selena Gomez, ich zasięg jest dużo mniejszy, a więc można by pomyśleć od razu, że i dużo mniejsza konwersja. Czy aby na pewno?
Charakterystyka makro i mikroinfluencerów
MakroInfluencerzy mają około od 1 tys. do 10 tys. obserwatorów, nanoinfluencerzy, będący nowością na rynku, mają mniej niż 1 tys. To „szarzy ludzie”, których na co dzień mija się w tramwaju czy na ulicy. Jednak dzięki temu treści przez nich prezentowane są autentyczne i bliższe zwykłemu odbiorcy. Mikro i nanoinfluencerów charakteryzuje silne przywiązanie i wysoki poziom interakcji z odbiorcami. Ich treści trafiają do mocno zawężonego grona, o skonkretyzowanych zainteresowaniach i preferencjach.
Zalety współpracy z mikroinfluencerami
Potencjał jaki kryje się we współpracy z mikroinfluencerami zwraca coraz większą uwagę wielu marek. To właśnie silne relacje jakie budują ze swoimi obserwatorami, najbardziej zachęcają marketingowców, ponieważ chcą trafić z produktem do klienta o konkretnych cechach. Koleżeńska atmosfera, naturalność i autentyczność pomagają w budowaniu pozytywnej atmosfery, a tym samym generują pozytywne wrażenia z reklamowanego produktu. Dodatkowym plusem współpracy z nimi jest niższy koszt niż w przypadku popularniejszych influencerów, którzy nierzadko żądają wysokich sum za swoją promocję. Zaoszczędzone w taki sposób środki można przeznaczyć na inne działania marketingowe lub najzwyczajniej zasilą portfel oszczędnościowy firmy.
Niszowy produkt - niszowy sposób promocji
W przypadku marketingowo wymagającego produktu, pompowanie dużych sum w najbardziej znanych influencerów nie przyniesie pożądanych rezultatów. A to dlatego, że przy społeczności liczącej ponad 100 tys. osób, obserwujący różnicują się. Największy sukces odniesie wówczas produkt zgeneralizowany i uniwersalny. Niszowy produkt, który musi trafić do niszowego klienta, powinien zostać zareklamowany przez niszowego influencera.