• Start
  • Biznes
  • Motywacja
  • Świat reklamy
  • Technologie
  • Trener biznesu - ABC
  • Start
  • Biznes
  • Motywacja
  • Świat reklamy
  • Technologie
  • Trener biznesu - ABC
  • Kontakt
  • Polityka Prywatności
  • Start
  • Biznes
  • Motywacja
  • Świat reklamy
  • Technologie
  • Trener biznesu - ABC
  • Kontakt
  • Polityka Prywatności

Mikroinfluencerzy

Świat reklamy Napisany przez: Paweł Fajdek 28-10-2020

Od kilku lat nadal rośnie popularność reklam współtworzonych wraz influencerami. W internecie aż tłoczno od ludzi o przeróżnych charakterach i prezentowanych contentach. Tak naprawdę każdy widz znajdzie coś dla siebie, tak samo jak i każda marka znajdzie odpowiedniego influencera do promowania swojego produktu czy usług.

Ostatnio pojawiającym się fenomenem w influence marketingu są mikro i nanoinfluencerzy. W odróżnieniu od megainfluencerów - największych gwiazd światowego internetu takich, jak Kylie Jenner czy Selena Gomez, ich zasięg jest dużo mniejszy, a więc można by pomyśleć od razu, że i dużo mniejsza konwersja. Czy aby na pewno?

Charakterystyka makro i mikroinfluencerów

MakroInfluencerzy mają około od 1 tys. do 10 tys. obserwatorów, nanoinfluencerzy, będący nowością na rynku, mają mniej niż 1 tys. To „szarzy ludzie”, których na co dzień mija się w tramwaju czy na ulicy. Jednak dzięki temu treści przez nich prezentowane są autentyczne i bliższe zwykłemu odbiorcy. Mikro i nanoinfluencerów charakteryzuje silne przywiązanie i wysoki poziom interakcji z odbiorcami. Ich treści trafiają do mocno zawężonego grona, o skonkretyzowanych zainteresowaniach i preferencjach.

Mikroinfluencerzy

Zalety współpracy z mikroinfluencerami

Potencjał jaki kryje się we współpracy z mikroinfluencerami zwraca coraz większą uwagę wielu marek. To właśnie silne relacje jakie budują ze swoimi obserwatorami, najbardziej zachęcają marketingowców, ponieważ chcą trafić z produktem do klienta o konkretnych cechach. Koleżeńska atmosfera, naturalność i autentyczność pomagają w budowaniu pozytywnej atmosfery, a tym samym generują pozytywne wrażenia z reklamowanego produktu. Dodatkowym plusem współpracy z nimi jest niższy koszt niż w przypadku popularniejszych influencerów, którzy nierzadko żądają wysokich sum za swoją promocję. Zaoszczędzone w taki sposób środki można przeznaczyć na inne działania marketingowe lub najzwyczajniej zasilą portfel oszczędnościowy firmy.

Niszowy produkt - niszowy sposób promocji

W przypadku marketingowo wymagającego produktu, pompowanie dużych sum w najbardziej znanych influencerów nie przyniesie pożądanych rezultatów. A to dlatego, że przy społeczności liczącej ponad 100 tys. osób, obserwujący różnicują się. Największy sukces odniesie wówczas produkt zgeneralizowany i uniwersalny. Niszowy produkt, który musi trafić do niszowego klienta, powinien zostać zareklamowany przez niszowego influencera.

Poprzedni artykuł

Grafik w reklamie, czyli o zawodzie grafika kreatywnego

Kolejny artykuł

Założycielka Syntoil o produktach szkodzących



Świat reklamy

Jak ważne w biznesie są firmowe kalendarze

Świat reklamy

Najnowsze trendy świata reklamy

Świat reklamy

Kampanie reklamowe wspierane przez sztuczną inteligencję.

  • Ciekawe
Najnowsze trendy świata reklamy
15-07-2019
Pośrednictwo pracy - zysk dla pracodawcy i pracownika
05-09-2018
Backup danych w chmurze czy na fizycznych nośnikach?
08-04-2019
Kompleksowa izolacja termiczna: najlepsze produkty
10-01-2021
  • Najnowsze
Czym jest motywacja?
03-12-2018
Kampanie reklamowe wspierane przez sztuczną inteligencję.
24-03-2021
Defibrylator AED – w pełni zautomatyzowana technologia, która ratuje ludzkie życie
16-12-2019
Kasa fiskalna a sklep internetowy — Sprawdź, kiedy nie musisz posiadać kasy fiskalnej, prowadząc sklep internetowy!
12-09-2019
  • Popularne
Wprowadzenie inteligentnych systemów oświetlenia do domu – jak się za to zabrać?
26-10-2022
Dlaczego ekologiczna żywność jest droga?
11-06-2019
Indian scout
11-03-2019
4 sposoby na reklamę warsztatu samochodowego
28-08-2019
  • Top10
Jak wypromować swój biznes?
25-03-2019
Programiści pomogą ratować klimat?
29-11-2020
Rodzaje sprężarek
19-02-2020
Pozycjonowanie stron w praktyce
11-02-2019
© Biznes dla przedsiębiorców