• Start
  • Biznes
  • Motywacja
  • Świat reklamy
  • Technologie
  • Trener biznesu - ABC
  • Start
  • Biznes
  • Motywacja
  • Świat reklamy
  • Technologie
  • Trener biznesu - ABC
  • Kontakt
  • Polityka Prywatności
  • Start
  • Biznes
  • Motywacja
  • Świat reklamy
  • Technologie
  • Trener biznesu - ABC
  • Kontakt
  • Polityka Prywatności

Manipulacje wykorzystywane w reklamach telewizyjnych

Świat reklamy Napisany przez: Paweł Chajduk 31-12-2020

Stare przysłowie głosi, że reklama jest dźwignią handlu i jest to oczywiście prawdą. Jednak staje się ona coraz bardziej nachalna. Jej twórcy dopuszczają się ponadto wielu manipulacji, co często spotyka się z jawną krytyką. Nierzadko powtarzające się notorycznie reklamy są bardzo irytujące, zamiast zachęcać – zniechęcają. Mimo wszystko zdarzają się także uległości, skąd się biorą?

Manipulacje wykorzystywane w reklamach telewizyjnych

Funkcje reklamy telewizyjnej

Reklama telewizyjna ma co najmniej kilka ważnych funkcji: informacyjną, perswazyjną i zapoznawczą z danym produktem lub usługą. Osoby, dzięki którym powstają kolejne spoty posługują się szeregiem mechanizmów psychologicznych. W ten sposób uwrażliwia widza na ukryty przekaz. Nie bez powodu w reklamach stosuje się kojące melodie, pokazuje się idealne życie, relacje rodzinne i przyjacielskie. Wszystko to razem jest wizerunkiem bez skazy, na który często się nabieramy. Jeszcze innym środkiem przekonywania jest wykorzystywanie wizerunków celebrytów, gwiazd w niemal każdym spocie. Tym samym podatność na sugestie zwiększa się znacząco. Najwięcej takich działań obserwuje się w okresach świątecznych. To doskonała okazja, by zaprezentować widzom szereg teoretycznie przydatnych przedmiotów.

Jak stosuje się manipulacje w reklamach?

Manipulacje, którymi raczą nas twórcy reklam przybierają dwie formy. Obie zostały wskazane powyżej. Chodzi o obraz idealnego życia, które okaże się rzeczywistością w momencie zakupu reklamowanego produktu lub usługi. Wiedzeni chęcią zasmakowania codzienności bez najmniejszej skazy pozwalamy wodzić się za nos. Nasze emocje zostają wyciągnięte na zewnątrz, a takie zagrywki są najbardziej skuteczne. Drugą formą manipulacji są właśnie wystąpienia sławnych, rozpoznawalnych ludzi. Kreuje się ich na ekspertów w wielu dziedzinach, by zachęcić odbiorcę do zdecydowanego działania. Za wszystkim tym stoją z góry ułożone koncepcje. Odpowiedzialni za to specjaliści od marketingu wiedzą, co mają robić by osiągnąć z góry założone cele. Jest to ich powszednie zajęcie.

Poprzedni artykuł

Jak działają i co oferują profesjonalne grupy taneczne

Kolejny artykuł

Jak zwiększyć sprzedaż produktów offline?



Świat reklamy

Blogerzy w mediach społecznościowych

Świat reklamy

Rodzaje reklamy firmy w Google.

Świat reklamy

Jak stworzyć skuteczną reklamę zewnętrzną?

  • Ciekawe
Najnowsze trendy świata reklamy
15-07-2019
Pośrednictwo pracy - zysk dla pracodawcy i pracownika
05-09-2018
Backup danych w chmurze czy na fizycznych nośnikach?
08-04-2019
Kompleksowa izolacja termiczna: najlepsze produkty
10-01-2021
  • Najnowsze
Czym jest motywacja?
03-12-2018
Kampanie reklamowe wspierane przez sztuczną inteligencję.
24-03-2021
Defibrylator AED – w pełni zautomatyzowana technologia, która ratuje ludzkie życie
16-12-2019
Kasa fiskalna a sklep internetowy — Sprawdź, kiedy nie musisz posiadać kasy fiskalnej, prowadząc sklep internetowy!
12-09-2019
  • Popularne
Wprowadzenie inteligentnych systemów oświetlenia do domu – jak się za to zabrać?
26-10-2022
Dlaczego ekologiczna żywność jest droga?
11-06-2019
Indian scout
11-03-2019
4 sposoby na reklamę warsztatu samochodowego
28-08-2019
  • Top10
Jak wypromować swój biznes?
25-03-2019
Programiści pomogą ratować klimat?
29-11-2020
Rodzaje sprężarek
19-02-2020
Pozycjonowanie stron w praktyce
11-02-2019
© Biznes dla przedsiębiorców