Zakładamy firmę, mamy naprawdę bardzo dobry produkt lub usługę, ale wiadomo, iż w jakiś sposób musimy teraz z tym produktem lub usługą dotrzeć do naszych klientów. Początki nigdy nie są łatwe, bo o ile w późniejszym czasie mamy swoich stałych klientów, a ci dalej pocztą pantoflową przekazują informację o naszej firmie, o tyle na początku, by inni mogli się o nas dowiedzieć, nie jest naprawdę łatwo.
Mając możliwości finansowe możemy wykorzystać profesjonalne narzędzia ATL i BTL, ale szczególnie na początku, gdy każdy grosz się liczy, nadrzędną rzeczą jest reklama, która będzie kosztować nas jak najmniej. Co można zrobić oprócz możliwości online, by inni się o nas dowiedzieli? Podstawą są oczywiście znajomi. Najpierw pokazujemy im nasz produkt, a ci dalej mogą o nim mówić kolejnym swoim znajomym, a ci znajomi następnym i tak też rozwija się informacja o danej firmie. Co dalej?
Na pewno nadal nieodzowne okazują się być wizytówki, które są niezbędne, przy budowaniu relacji z klientem, jak również i tworzeniu bazy kontaktów. Warto postawić także na ulotki, wyjść z ofertą telefoniczną, stworzyć wysyłki adresowe i bezadresowe do potencjalnych odbiorców. Dobrym rozwiązaniem jest wystąpienie w targach, wzięcie udziału w spotkaniach branżowych. Im więcej osób nas widzi i o nas słyszy, tym większy mamy sukces w kieszeni. Można także postawić na reklamy na samochodzie, tablice reklamowe, czy plakaty, które są widoczne w odpowiednich miejscach.
Początki nigdy nie są łatwe
Jak mówi powiedzenie Nie od razu Rzym zbudowano, tak w przypadku początków firmy trzeba liczyć się z ogromem pracy, a z małymi zyskami. Nie będziemy nagle zarabiać kokosów. Najpierw musimy zaistnieć, musimy pokazać się innych, zainteresować ich naszym produktem lub usługą. Jeśli to wszystko zrobimy, dopiero później przyjdzie czas na zarobienie dobrych pieniędzy. Bycie szefem samym dla siebie wydawać by się mogło, że jest dobrym rozwiązaniem, ale w gruncie rzeczy tak naprawdę, trzeba dużo z siebie dać, by móc zauważyć tego efekty.