Lokalne usługi oferowane w świecie rzeczywistym są jednymi z najpopularniejszych biznesów. Możemy utworzyć je dużo łatwiej niż inne typy biznesów oraz prowadzić w praktycznie każdej branży. Ważną częścią takiego biznesu jest reklama, która pozwala pozyskiwać klientów i generować zyski. W tym tekście przedstawiamy ciekawe i skuteczne sposoby promocji lokalnego biznesu usługowego w sieci i świecie realnym.
Google — wizytówka w Google Maps i własna witryna www
Pierwszym sposobem na reklamę stacjonarnego biznesu jest reklama w sieci. Powinniśmy założyć wizytówkę w Google Moja Firma. Dzięki temu będziemy wyświetlali się na mapach Google, a wiele osób szukających danej usługi znajdzie nas i skorzysta z naszej oferty. Podobnie działa również strona www gdzie możemy zaprezentować ofertę, cennik czy informacje o marce. Dzięki niej staniemy się widoczni w sieci.
Reklama na Facebooku i Google — targetowanie
Kolejną metodą reklamy swojego biznesu usługowego w sieci jest reklama w Google i na Facebooku, a właściwie jej targetowanie. Wykupując reklamę np. w postaci płatnych wyników wyszukiwania, banerów graficznych czy video, warto targetować reklamę, czyli określać grupę docelową. Są to osoby, które zobaczą naszą reklamę. Dzięki targetowaniu możemy zadecydować, że zobaczą ją jedynie osoby z naszego miasta lub konkretnej jej części. W ten sposób wyświetlimy reklamę naszego kantoru lub cukierni osobom z naszego miasta, które przeglądają internet.
Billboardy i ulotki
Oprócz reklamy internetowej powinniśmy postawić również na bezpośrednie docieranie do klientów z danego miasta. Warto w tym celu rozdawać ulotki np. zatrudniając osoby niepełnoletnie (legalnie), które za niskie stawki dostarczą do skrzynek lub przechodniom wiele ulotek. Dobrym rozwiązaniem są też banery reklamowe czy billboardy, które widzi wiele osób. Choć reklama ta nie będzie targetowana, jest łatwa do wykonania, a jej siłą jest dotarcie do dużej grupy osób.
Event Marketing
Jednym z najciekawszych sposobów lokalnej promocji marki jest organizowanie lub współorganizowanie eventów. Większość osób w tym potencjalnych klientów uwielbia lokalne imprezy, koncerty, dożynki itp. Jeśli będziemy na nich obecni jako sponsorzy, będziemy pozytywnie kojarzeni. Wiele osób dowie się również o naszym istnieniu i będzie pamiętało o nas wraz z każdym wspomnieniem danego eventu. Możemy również zorganizować samodzielnie np. poczęstunki na ulicy czy akcje rozdawania gadżetów, które również pozwolą się zareklamować, zaprezentować i wzbudzić sympatię.