O tym, że przekaz w wizualnej formie jest najskuteczniejszą formą reklamy, wiedzą i potwierdzają ci, którzy od lat siedzą w branży wymagającej nieustannej promocji. Reklamy w mediach społecznościowych, i w ogóle w sieci mają, owszem, ogromny zasięg, lecz w kwestii bezpośredniego przekazu reklama zewnętrzna nie ma sobie równych.
Czym jest druk wielkoformatowy
Ta współczesna forma drukowania cyfrowego umożliwia wydruk na wielkim formacie, przy użyciu takich materiałów, jak papier, baner czy folia. Druk wielkoformatowy stosowany jest przede wszystkim w miastach, wykorzystując dostępną przestrzeń. Mamy zatem szyldy, plakaty, billboardy, tablice, czy banery. Równie dobrze można wykorzystać powierzchnię pojazdu lub plandeki.
To właśnie wysoka jakość przygotowanego druku, rozplanowanie przestrzeni reklamowej oraz użycie logo firmy decydują o tym, czy marka stanie się rozpoznawalna i zapadnie w pamięć odbiorców. Wizerunek marki jest kluczowym aspektem jej funkcjonowania, a odpowiednia promocja w formie reklamy zewnętrznej jest bardzo skutecznym narzędziem.
Rodzaje druku
Prężny rozwój współczesnej technologii powoduje, że druku można dokonać praktycznie na każdym materiale. Bez względu na to, czy jest to metal, plastik, folia, czy drewno – żaden z tych materiałów nie wprowadza ograniczeń. Obecnie stosuje się kilka rodzajów druku, a do najczęstszych należą druk solwentowy, offsetowy, cyfrowy, czy druk UV. Każdy z nich charakteryzuje się wysoką jakością i mocnym nasyceniem kolorów, a dzięki zastosowanej technologii, barwy przez kilka lat zachowują swoją trwałość i nie blakną pod wpływem działania promieni słonecznych.
Bądź widoczny, czyli o zaletach druku wielkoformatowego
Niewątpliwą zaletą druku wielkiego formatu jest to, że może on być wyeksponowany w wybranej przestrzeni. Reklama tego typu jest elastyczna, co oznacza, że można umieścić ją w centrum miasta, na wsi, przy ruchliwej trasie poza obszarem metropolii.
Przekaz graficzny, jaki niesie ze sobą ów druk, silnie oddziałuje na potencjalnych odbiorców, zwiększając ich świadomość o danym produkcie lub marce. Ponadto odbiorcy zwiększają zasięg potencjalnych konsumentów, przekazując dalej ujrzaną informację. Udowodniono naukowo, że reklama atrakcyjna wizualnie znacznie lepiej wpływa na konsumentów, niż ta sama reklama widoczna w sieci. Duże znaczenie ma tutaj umiejętny dobór barw, który przykuje wzrok odbiorcy i sprawi, że zainteresuje się on ofertą danej firmy.
Sam format reklamy odgrywa tu bardzo ważną rolę. Obszerne billboardy mają większą szansę dotrzeć do większego grona odbiorców, ponieważ nie sposób ominąć ich wzrokiem. Co więcej, mijając ten sam plakat kilkukrotnie, utrwala się nie tylko promowany produkt, lecz także wizerunek marki.
Gdzie zamówić druk wielkoformatowy?
Obecnie nie trzeba ograniczać się do drukarni znajdujących się w pobliżu miejsca zamieszkania. Zlecenia na druk wielkoformatowy z powodzeniem realizowane są przez Internet. Czas realizacji zamówienia jest standardowy, a cena może okazać się korzystniejsza od propozycji lokalnej drukarni.