Prowadzisz firmę, lecz nie przynosi ona oczekiwanych zysków? A może chcesz zmienić całkowicie jej wizerunek i ponownie wstrzelić się w rynek, notując wzrost sprzedaży produktów lub usług? W obu sytuacjach warto rozważyć rebranding przedsiębiorstwa, dzięki któremu przeprowadzisz w firmie gruntowne zmiany.
Czym jest rebranding?
Warto skupić się na tym, co składa się na branding firmy. To nie tylko identyfikacja wizualna, dzięki której marka staje się rozpoznawalna dla szerokiej grupy konsumentów. To nie tylko logo i ujednolicona szata graficzna. Na branding składa się również wizja firmy oraz szereg zmian, wprowadzanych na wielu płaszczyznach w przedsiębiorstwie.
Rebranding, w najprostszych słowach, to ponowna zmiana wizerunku firmy. Działania obejmują nie tylko odświeżenie logo lub jego całkowitą zmianę, lecz także wiele innych elementów, które kreują markę i wpływają na jej całokształt.
Kiedy warto zdecydować się na rebranding firmy?
Całkowita metamorfoza tożsamości firmy to bardzo dobra strategia działań w kilku przypadkach. Szczególnie polecany jest firmom z wieloletnim stażem – specyfika rynku zmienia się na przestrzeni lat, pojawiają się nowi klienci, zmienia się otaczający świat. Rebranding warto przeprowadzić, aby dopasować się do potrzeb konsumentów z kolejnych pokoleń. W jakich jeszcze sytuacjach można rozważyć rebranding firmy?
- Gdy marka zyskuje nowego właściciela lub następuje fuzja z inną firmą
- Gdy marka planuje rozszerzyć działalność i wprowadzić na rynek dodatkowe produkty
- Gdy aktualna tożsamość firmy jest niespójna i chaotyczna oraz gdy docelowa grupa odbiorców negatywnie postrzega działania firmy
- Gdy marka wymaga przedsięwzięcia konkretnych działań i całkowitego odświeżenia wizerunku
Komu zlecić rebranding marki?
Aby nadać firmie nową tożsamość i zagwarantować skuteczny PR, warto zgłosić się do specjalistów. Zmiana wizji przedsiębiorstwa wymaga ogromnej wiedzy oraz nieustannej współpracy z zarządem firmy. Celem jest dopasowanie działań firmy do charakteru ówczesnego rynku – tworzenie nowego wizerunku to proces wieloetapowy, pochłaniający niemałe koszta. Warto zwrócić się zatem do fachowców, których dogłębna wiedza w połączeniu z niesłabnącym entuzjazmem oraz zaangażowaniem pozwolą nadać twojej marce drugie życie.
Rebranding marki – zakres działań
Zanim specjaliści opracują strategię, przeprowadzą szereg działań niezbędnych podczas tworzenia nowego wizerunku. Praca fachowców od rebranding skupia się wokół badań opinii publicznej (nierzadko z wykorzystaniem social mediów) oraz dogłębnej analizy przyszłości marki. Opinie klientów to bezcenne źródło wiedzy, pozwalające na wykreowanie nowego wizerunku we właściwym kierunku. To właśnie na zdaniu konsumentów opiera się w dużej mierze każdy etap ponownego tworzenia marki.
Jeśli chcesz powierzyć rebranding swojej marki specjalistom, znajdź tych najskuteczniejszych. Wszystkie działania można przeprowadzić online, zatem nie musisz ograniczać się do lokalnych agencji. Znajdź najlepszych, którym możesz zaufać, i wypłyń na rynek pod nową odsłoną.