• Start
  • Biznes
  • Motywacja
  • Świat reklamy
  • Technologie
  • Trener biznesu - ABC
  • Start
  • Biznes
  • Motywacja
  • Świat reklamy
  • Technologie
  • Trener biznesu - ABC
  • Kontakt
  • Polityka Prywatności
  • Start
  • Biznes
  • Motywacja
  • Świat reklamy
  • Technologie
  • Trener biznesu - ABC
  • Kontakt
  • Polityka Prywatności

Czy warto bać się konkurencji?

Biznes Napisany przez: Barbara Imiołczyk 21-05-2021

Konkurencja jest nieunikniona w biznesie. Czy tego chcemy, czy nie niestety istnieją podobne firmy, które również mają usługi lub produkty podobne do tych oferowanych przez nas. Nie można zlikwidować konkurencji, jednak czy warto się jej bać?

Czy warto bać się konkurencji?

Konkurencja jako zwierciadło naszej firmy

Firmy z naszej branży, które również mogą pochwalić się klientami oraz dobrymi wynikami w sprzedaży nie są dla nas dużym zagrożeniem. Staraj się traktować je jako zwierciadło, w którym łatwo dostrzeżesz własne słabości lub silne strony. Nie każda marka jest identyczna, tak jak nie ma identycznych restauracji (chyba że chodzi o franczyzobiorców). Przyglądając się innym przedsiębiorcom możesz wiele nauczyć się o własnym podejściu do biznesu.

Sprawdzisz:

-jakie usługi lub produkty są lepiej reklamowane przez konkurencję,

-jak konkurencja traktuje swoich klientów,

-jakich specjalistów zatrudniają,

-czym mogą się wyróżnić,

-czego im brakuje.

Na podstawie tych danych znacznie łatwiej zweryfikujesz swój plan biznesowy na kolejne lata.

Łączenie sił

Często zdarza się, że wręcz bliźniacze firmy łączą swoje siły na zasadzie współpracy B2B lub barteru. Dzięki temu nie musisz w swojej firmie szukać specjalistów - możesz ich nająć z firmy konkurencyjnej. Nie każde przedsiębiorstwo się na to godzi, jednak wiele firm znacznie lepiej funkcjonuje, kiedy współpracuje z konkurencją, a nie ją zwalcza. Za pomocą usług jakie inna firma ma do zaoferowania możesz rozwinąć własny biznes. Istnieje niewiele przedsiębiorstw, które na swoim pokładzie mają zarówno dział IT, księgowość oraz PR. Nie bójmy się więc zaproponować współpracy. Będzie znacznie tańsza, niż tworzenie od podstaw oddzielnego działu w naszej firmie. Przedsiębiorcy mogą równiez uczyć się od siebie nawzajem dzięki kongresom, targom pracy, czy też wydarzeniom dla firm, które szukają merytorycznego wsparcia. Większe doświadczenie innych biznesmenów pomoże w zmianie perspektywy, a także rozwinięciu naszych pomysłów. Konkurencja będzie więc dobrym przykładem jak prowadzić sprzedaż i pozyskiwać klientów.

 

 

Poprzedni artykuł

Karty podarunkowe przydatnym elementem programu lojalnościowego

Kolejny artykuł

Mikroskopy szkolne, jako obowiązkowe wyposażanie pracowni biologicznej



Biznes

Kasa fiskalna a sklep internetowy — Sprawdź, kiedy nie musisz posiadać kasy fiskalnej, prowadząc sklep internetowy!

Biznes

4 sposoby na reklamę warsztatu samochodowego

Biznes

Jak wypromować swój biznes?

  • Ciekawe
Najnowsze trendy świata reklamy
15-07-2019
Pośrednictwo pracy - zysk dla pracodawcy i pracownika
05-09-2018
Backup danych w chmurze czy na fizycznych nośnikach?
08-04-2019
Kompleksowa izolacja termiczna: najlepsze produkty
10-01-2021
  • Najnowsze
Czym jest motywacja?
03-12-2018
Kampanie reklamowe wspierane przez sztuczną inteligencję.
24-03-2021
Defibrylator AED – w pełni zautomatyzowana technologia, która ratuje ludzkie życie
16-12-2019
Kasa fiskalna a sklep internetowy — Sprawdź, kiedy nie musisz posiadać kasy fiskalnej, prowadząc sklep internetowy!
12-09-2019
  • Popularne
Wprowadzenie inteligentnych systemów oświetlenia do domu – jak się za to zabrać?
26-10-2022
Dlaczego ekologiczna żywność jest droga?
11-06-2019
Indian scout
11-03-2019
4 sposoby na reklamę warsztatu samochodowego
28-08-2019
  • Top10
Jak wypromować swój biznes?
25-03-2019
Programiści pomogą ratować klimat?
29-11-2020
Rodzaje sprężarek
19-02-2020
Pozycjonowanie stron w praktyce
11-02-2019
© Biznes dla przedsiębiorców