• Start
  • Biznes
  • Motywacja
  • Świat reklamy
  • Technologie
  • Trener biznesu - ABC
  • Start
  • Biznes
  • Motywacja
  • Świat reklamy
  • Technologie
  • Trener biznesu - ABC
  • Kontakt
  • Polityka Prywatności
  • Start
  • Biznes
  • Motywacja
  • Świat reklamy
  • Technologie
  • Trener biznesu - ABC
  • Kontakt
  • Polityka Prywatności

Umiejętność nawiązywania relacji z klientem

Biznes Napisany przez: Kalina Olejniczak 10-06-2021

Nawiązywanie i długotrwałe utrzymywanie relacji z klientem jest bardzo istotne w każdym biznesie. Powinny one być przede wszystkim efektywne i prowadzić do wielu korzystnych dla obu stron transakcji. Cały proces sprzedaży B2B jest skomplikowany, ponieważ składa się na niego mnóstwo czynników i obszarów w danym segmencie rynku.

Umiejętność nawiązywania relacji z klientem

Długotrwale budowanie relacji z klientem

Zanim nastąpi sprzedaż konkretnych produktów i usług musi stworzyć się relacja. Jest to czas, w którym buduje się wzajemne zaufanie. Koniecznym jest nie tylko pokazanie z jak najlepszej strony oferty, ale również samego siebie. W budowaniu relacji istotne są przede wszystkim czas, cierpliwość i uczciwość. Ponadto ważne jest posiadanie niezbędnych kompetencji i wiedzy. Na budowę doskonałej relacji z klientem składa się między innymi znajomość oferowanych produktów, czy usług. Należy przekazać wszystkie najważniejsze informacje. Ważne jest również zdawanie sobie sprawy z konkurencji i nie bagatelizować jej w żadnym wypadku. Zdrowe konkurowanie jest jak najbardziej mile widziane, świadczy to o umiejętności zachowania się z klasą.

Znajomość branży

Klient oczekuje od sprzedawcy szeroko pojętego profesjonalizmu. Dotyczy to nie tylko oferowanego asortymentu, ale również znajomość branży. Prowadzenie merytorycznej dyskusji wiąże się z bardzo dużą szansą na samodzielne zainteresowanie zakupem. Mile widziane jest zawsze odnoszenie się do rzetelnych źródeł przekazywanych informacji. W ten sposób buduje się wspomniane powyżej zaufanie. Podczas dialogu należy skupiać się na korzyściach, to jest oczywiste. Lecz klient musi czuć, że nie traktuje się go jak źródło potencjalnego zarobku, oczekuje odpowiedzi na swoje potrzeby. Proponując jakiś produkt, należy mieć pewność, że jest on w danej chwili faktycznie niezbędny. Dopiero później można zaproponować dodatkowy produkt, który przyczyni się do zaspokojenia pierwotnej potrzeby. W relacjach z klientem niezbędne są również kreatywność i umiejętność wnikliwego słuchania. W pierwszej kolejności gromadzi się informacje, a dopiero później przedstawia rozwiązania.

Poprzedni artykuł

Reklama drukowana - Skuteczna forma promocji dla Twojego biznesu

Kolejny artykuł

Praca jako fizjoterapeuta, co warto wiedzieć?



Biznes

Karty podarunkowe przydatnym elementem programu lojalnościowego

Biznes

Czy warto bać się konkurencji?

Biznes

Czy reklama na Facebooku to dobry pomysł?

  • Ciekawe
Najnowsze trendy świata reklamy
15-07-2019
Pośrednictwo pracy - zysk dla pracodawcy i pracownika
05-09-2018
Backup danych w chmurze czy na fizycznych nośnikach?
08-04-2019
Kompleksowa izolacja termiczna: najlepsze produkty
10-01-2021
  • Najnowsze
Czym jest motywacja?
03-12-2018
Kampanie reklamowe wspierane przez sztuczną inteligencję.
24-03-2021
Defibrylator AED – w pełni zautomatyzowana technologia, która ratuje ludzkie życie
16-12-2019
Kasa fiskalna a sklep internetowy — Sprawdź, kiedy nie musisz posiadać kasy fiskalnej, prowadząc sklep internetowy!
12-09-2019
  • Popularne
Wprowadzenie inteligentnych systemów oświetlenia do domu – jak się za to zabrać?
26-10-2022
Dlaczego ekologiczna żywność jest droga?
11-06-2019
Indian scout
11-03-2019
4 sposoby na reklamę warsztatu samochodowego
28-08-2019
  • Top10
Jak wypromować swój biznes?
25-03-2019
Programiści pomogą ratować klimat?
29-11-2020
Rodzaje sprężarek
19-02-2020
Pozycjonowanie stron w praktyce
11-02-2019
© Biznes dla przedsiębiorców