Promocja warsztatu samochodowego jak każdego innego biznesu stacjonarnego to ważny element, gdy chcemy pozyskiwać klientów na swoje usługi. Warto przy reklamowaniu się oprócz internetu postawić też na stacjonarne źródła reklamy, które również mogą dostarczyć nam wielu klientów. Jak zatem reklamować stacjonarnie swój warsztat samochody ? Szczegóły poniżej.
Artykuł sponsorowany i ogłoszenie w prasie
Jednym z najlepszych sposobów na promocję warsztatu samochodowego jako punktu usługowego jest promocja w prasie lokalnej. Pomimo popularności internetu w dalszym ciągu niezmiennie w danej miejscowości istnieje wiele gazet — mniej lub bardziej poczytnych. Dzięki temu będziemy mieli duży wybór odnośnie stawek za reklamę czy grupy docelowej, w jakiej chcemy się reklamować. Pierwszym sposobem jest dodawanie darmowych ogłoszeń. Dla wielu osób — szczególnie starszych gazeta jest nadal wiodącym sposobem znajdowanie zakładów naprawczych np. ślusarza czy właśnie mechanika. Prócz darmowych ogłoszeń wiele gazet umożliwia dodanie ogłoszenia płatnego np. ze zdjęciem w małej formie na końcu gazety. Jest to również dobre i ekonomiczne rozwiązanie. Promować możemy się też poprzez wykupienie w gazecie artykułu sponsorowanego. W zamian za opłatę możemy wykupić publikacje tekstu, gdzie oprócz tekstu tematycznego motoryzacyjnego umieścimy na dole nazwę swojego warsztatu lub adres, czyli reklamę naszego biznesu.
Event marketing
Jednym z bardziej efektownych sposobów promocji warsztatu samochodowego w świecie realnym jest event marketing. Wiele osób nie wie do końca, czym on tak naprawdę jest i się go obawia — całkowicie niesłusznie. Event marketing to branie udziału w danym evencie czy wydarzeniu jako organizator i reklamowanie się właśnie w taki sposób. Imprezy lokalne takie jak koncerty, dożynki czy imprezy doskonale nadają się do tego typu promocji. O ile nie chcemy samodzielnie finansować całego wydarzenia, możemy wykupić reklamę, baner czy zostać sponsorem w zamian za reklamę na biletach, czy banerach reklamowych wydarzenia. Warto skontaktować się z organizatorem danego eventu czy wydarzenia i zapytać o możliwość właśnie takiej promocji.