Pod pojęciem identyfikacji wizualnej kryje się zespół symboli i znaków używanych na co dzień przez firmę. Korzystanie z nich ma na celu zwiększenie rozpoznawalności przedsiębiorstwa na zewnątrz. Kolory, logo oraz pozostałe elementy wchodzące w skład identyfikacji wizualnej są bowiem swoistymi wyznacznikami obecności firmy na rynku. Z identyfikacji wizualnej z powodzeniem korzystają największe i najbardziej cenione firmy na świecie.
Identyfikacja wizualna i jej rola w kreowaniu wizerunku firmy
Identyfikacja wizualna ma za zadanie tworzenie kompletnego i konsekwentnego wizerunku firmy, budowanie jej tożsamości oraz zakorzenienie jej w świadomości odbiorców. Stanowi jeden z najważniejszych elementów strategii marketingowej każdej firmy. Identyfikacja wizualna pozwala także na zyskanie przewagi nad konkurencją dzięki wywoływaniu przyjemnych w odbiorze skojarzeń.
Tożsamość wizualna firmy lub marki składa się z wielu różnych elementów. Należą do nich m. in. kolory firmowe, logo, hasło reklamowe, typografia dokumentów oraz wiele innych składników, z których każdy jest równie ważny dla tworzenia całokształtu profesjonalnej identyfikacji wizualnej.
Dlaczego warto zainwestować w profesjonalną identyfikację wizualną?
Prawidłowo opracowana, umiejętnie stosowana oraz spójna identyfikacja wizualna przynosi firmie liczne korzyści. Jest w stanie skutecznie poprawić pozycję przedsiębiorstwa na rynku oraz wzmocnić jego konkurencyjność wobec działających w tej samej branży podmiotów. Dzięki właściwie przygotowanej identyfikacji wizualnej możliwe jest także zaistnienie w świadomości odbiorców, zyskanie ich większego zaufania oraz zaprezentowanie firmy i marki z najlepszej strony.
Dla współczesnych, wymagających klientów coraz bardziej liczą się szczegóły i to właśnie z tego powodu identyfikacja wizualna powinna stać się podstawowym elementem każdej skutecznej kampanii marketingowej. Dzięki niej możliwe jest bowiem zwiększenie rozpoznawalności firmy oraz znaczne podniesienie jej zysków ze sprzedaży. Nic więc w tym dziwnego, że coraz więcej firm decyduje się zainwestować w stworzenie własnej unikalnej identyfikacji wizualnej.