W sieci można znaleźć mnóstwo artykułów o tym, jak powinna zostać zaplanowana strategia promocji naszej marki. To źródło jest tak duże, że bez problemu znajdziemy coś dla siebie. Warto jednak zauważyć, że nie ma zbyt wielu publikacji, jak tego nie robić. Oto kilka wskazówek.
Wierne naśladowanie konkurencji
Jednym ze świętych praw marketingu jest wybicie się na tle konkurencji. Jeżeli konsument będzie widział, że oferujemy lepsze rozwiązanie, w znacznej niższej cenie, zapewne zostawi pieniądze u nas. Jeśli zależy nam na kopiowaniu konkurencji, nic z tego zapewne nie wyjdzie. Klient będzie postrzegał nas, jaką kolejną firmę, która chce wyciągnąć od niego pieniądze. Powinniśmy zdecydowanie uciekać od pomysłów naśladowania konkurencji.
Literówki na materiałach promocyjnych
Nic tak nie irytuje potencjalnych klientów, jak literówki na materiałach promocyjnych (ulotki, plakaty, reklamy online, strona internetowe itp.). Świadczy to o braku profesjonalizmu i o pośpiechu, w którym działały osoby odpowiadające za marketing. Oczywiście należy wystrzegać się tych błędów. Dobrym rozwiązaniem jest zlecenie napisania tekstów profesjonalnej firmie lub napisanie ich samemu, lecz oddanie ich pod czujne oko korektora. W ten sposób zabezpieczymy się przed niepotrzebną wpadką, która może zakończyć się stratą klienta.
Opóźnienia
Klient kupujący nasz produkt lub usługę, liczy na to, że jego potrzeba zostanie zaspokojona w rozsądnym czasie. Jeżeli termin dostarczenia znacząco się opóźnia, klient ma prawo do wyrażenia swojego niezadowolenia. Może on wtedy zażądać zwrotu poniesionych kosztów. W skrajnym przypadku, może on nie tylko od nas odejść, ale również opowiedzieć o tym innym, potencjalnym klientom. W ten sposób stracimy jeszcze więcej. Pilnowanie terminów w biznesie jest bardzo ważne.
Błędy w biznesie zdarzają się każdemu. Jest to rzecz, przed którą nie można się uchronić. Warto jednak mieć już wcześniej zaplanowane działania w przypadku takich zdarzeń. W ten sposób mamy dużą szansę, że wyjdziemy obronną ręką z opresji.