Zakupy online cieszą się coraz większą popularnością. Jeśli prowadzisz sklep i chcesz osiągnąć sukces, powinieneś reklamować się w różnych miejscach. Jeżeli Twój produkt nie pojawia się w wyszukiwarce Google, tracisz wielu potencjalnych klientów. Zakupy Google jest świetną alternatywą dla Allegro, Etsy, eBay i Amazon. Klienci mają możliwość przeglądania różnych produktów na podstawie swojego zapytania.
Dlaczego warto korzystać z Google Merchant Center?
Z usługi Zakupy Google mogą korzystać zarówno małe, jak i duże sklepy. Kiedy klient kliknie właściwy link, zostanie odesłany do witryny sprzedawcy. Wtedy może kupić dany produkt.
Zakupy Google to kolejna usługa proponowana przez Google. Umożliwia klientom łatwe i szybkie wyszukiwanie, porównywanie i kupowanie produktów u różnych sprzedawców, którzy zapłacili za taką formę reklamy.
Po wpisaniu określonego produktu wyświetlają się miniaturowe zdjęcia. Klienci mogą też zobaczyć nazwę sprzedawcy i cenę towaru. Taka reklama jest bardzo skuteczna.
Jeśli podoba Ci się takie rozwiązanie, musisz najpierw przesłać do Google konkretne informacje na ten temat. Właśnie do tego służy Google Merchant Center. Możesz go połączyć z Google AdWords. Wtedy oferta będzie widoczna nie tylko w specjalnej zakładce Zakupy, ale również w reklamach produktowych.
Jak założyć konto Google Merchant Center?
Jeśli chcesz zaprezentować potencjalnym klientom swoje produkty w Google Zakupy, najpierw załóż konto. Musisz wejść na stronę: https://merchants.google.com i użyć konta usługowego Google. Może to być to samo konto, co do Google AdWords. Kliknij odnośnik “Sign in” i wypełnij formularz. Trzeba w nim wpisać m.in. nazwę i adres sklepu. Zaznaczasz też, czy w ofercie masz produkty 18+. Teraz zaakceptuj zasady korzystania z Google Merchant Center. Dzięki temu możesz bezpośrednio przejść do weryfikacji sklepu internetowego przez Google Search Console.
Dodawanie produktów
W lewym menu znajdź i kliknij zakładkę produkty. Później przejdź do do pozycji “pliki danych”. W tym celu musisz kliknąć ikonkę z plusem. Teraz wybierasz odpowiedni kraj docelowy, nazwę pliku z danymi i sposób, w jaki będziesz przesyłać dane do Google. Dostępne są trzy metody. Możesz wybrać jedną z nich:
- Aktualizowany na bieżąco arkusz Google.
- Plik z danymi, który znajduje się na Twoim serwerze, a Google będzie go systematycznie odczytywać (możliwość zaplanowanego pobierania).
- Plik, który znajduje się na Twoim prywatnym komputerze (razem z aktualizacjami musisz go powtórnie przesłać do Google).
Pierwsza opcja jest polecana początkującym użytkownikom, druga jest najskuteczniejsza. Natomiast trzecia jest najmniej komfortowa.
Jak ma wyglądać plik danych?
Przygotowując plik, zapoznaj się ze specyfikacją. Znajdziesz ją na stronie pomocy Google.
Czasami możesz skorzystać z opcji automatycznego generowania właściwych danych. Takie rozwiązanie proponują niektóre oprogramowania do sklepów internetowych. Niektóre sklepy działające na niezależnym serwerze, mogą używać profesjonalnych wtyczek.
Po wprowadzeniu odpowiedniego pliku danych możesz przejść do tworzenia kampanii produktowej. Skorzystaj z konta Google AdWords, na którym działasz jako administrator. Oczywiście wtedy, gdy masz ten sam adres e-mail w Google Merchant Centre i Google AdWords. Najpierw musisz połączyć oba konta. Wystarczy, że w Google Merchant Centre klikniesz opcję „łączenie”.
Więcej informacji o Google Merchant Center znajdziecie pod adresem: https://komerso.pl/czym-jest-google-merchant-center/