• Start
  • Biznes
  • Motywacja
  • Świat reklamy
  • Technologie
  • Trener biznesu - ABC
  • Start
  • Biznes
  • Motywacja
  • Świat reklamy
  • Technologie
  • Trener biznesu - ABC
  • Kontakt
  • Polityka Prywatności
  • Start
  • Biznes
  • Motywacja
  • Świat reklamy
  • Technologie
  • Trener biznesu - ABC
  • Kontakt
  • Polityka Prywatności

Jak dodać pierwsze produkty w Google Merchant Center?

Biznes Napisany przez: Paweł Chajduk 14-06-2019

Zakupy online cieszą się coraz większą popularnością. Jeśli prowadzisz sklep i chcesz osiągnąć sukces, powinieneś reklamować się w różnych miejscach. Jeżeli Twój produkt nie pojawia się w wyszukiwarce Google, tracisz wielu potencjalnych klientów. Zakupy Google jest świetną alternatywą dla Allegro, Etsy, eBay i Amazon. Klienci mają możliwość przeglądania różnych produktów na podstawie swojego zapytania.

Jak dodać pierwsze produkty w Google Merchant Center? 

Dlaczego warto korzystać z Google Merchant Center?

Z usługi Zakupy Google mogą korzystać zarówno małe, jak i duże sklepy. Kiedy klient kliknie właściwy link, zostanie odesłany do witryny sprzedawcy. Wtedy może kupić dany produkt. 

Zakupy Google to kolejna usługa proponowana przez  Google. Umożliwia klientom łatwe i szybkie wyszukiwanie, porównywanie i kupowanie produktów u różnych sprzedawców, którzy zapłacili za taką formę reklamy. 

Po wpisaniu określonego produktu wyświetlają się miniaturowe zdjęcia. Klienci mogą też zobaczyć nazwę sprzedawcy i cenę towaru. Taka reklama jest bardzo skuteczna. 

Jeśli podoba Ci się takie rozwiązanie, musisz najpierw przesłać do Google konkretne informacje na ten temat. Właśnie do tego służy Google Merchant Center. Możesz go połączyć z Google AdWords. Wtedy oferta będzie widoczna nie tylko w specjalnej zakładce Zakupy, ale również w reklamach produktowych.

Jak założyć konto Google Merchant Center?

Jeśli chcesz zaprezentować potencjalnym klientom swoje produkty w Google Zakupy, najpierw załóż konto. Musisz wejść na stronę: https://merchants.google.com i użyć konta usługowego Google. Może to być to samo konto, co do Google AdWords. Kliknij odnośnik “Sign in” i wypełnij formularz. Trzeba w nim wpisać m.in. nazwę i adres sklepu. Zaznaczasz też, czy w ofercie masz produkty 18+. Teraz zaakceptuj zasady korzystania z Google Merchant Center. Dzięki temu możesz bezpośrednio przejść do weryfikacji sklepu internetowego przez Google Search Console. 

Dodawanie produktów

W lewym menu znajdź i kliknij zakładkę produkty. Później przejdź do do pozycji “pliki danych”. W tym celu musisz kliknąć ikonkę z plusem. Teraz wybierasz odpowiedni kraj docelowy, nazwę pliku z danymi i sposób, w jaki będziesz przesyłać dane do Google. Dostępne są trzy metody. Możesz wybrać jedną z nich:

  • Aktualizowany na bieżąco arkusz Google.
  • Plik z danymi, który znajduje się na Twoim serwerze, a Google będzie go systematycznie odczytywać (możliwość zaplanowanego pobierania).
  • Plik, który znajduje się na Twoim prywatnym komputerze (razem z aktualizacjami musisz go powtórnie przesłać do Google).

Pierwsza opcja jest polecana początkującym użytkownikom, druga jest najskuteczniejsza. Natomiast trzecia jest najmniej komfortowa. 

Jak dodać pierwsze produkty w Google Merchant Center? 

Jak ma wyglądać plik danych?

Przygotowując plik, zapoznaj się ze specyfikacją. Znajdziesz ją na stronie pomocy Google. 

Czasami możesz skorzystać z opcji automatycznego generowania właściwych danych. Takie rozwiązanie proponują niektóre oprogramowania do sklepów internetowych. Niektóre sklepy działające na niezależnym serwerze, mogą używać profesjonalnych wtyczek.

Po wprowadzeniu odpowiedniego pliku danych możesz przejść do tworzenia kampanii produktowej. Skorzystaj z konta Google AdWords, na którym działasz jako administrator. Oczywiście wtedy, gdy masz ten sam adres e-mail w Google Merchant Centre i Google AdWords. Najpierw musisz połączyć oba konta. Wystarczy, że w Google Merchant Centre klikniesz opcję „łączenie”.

Więcej informacji o Google Merchant Center znajdziecie pod adresem: https://komerso.pl/czym-jest-google-merchant-center/

Poprzedni artykuł

Jak wybrać dobry system ERP?

Kolejny artykuł

Wartościowa treść w tekstach SEO



Biznes

Dlaczego warto zakupić biznesowy kosz upominkowy?

Biznes

Aplikacja dla sygnalistów — jak znaleźć zaufaną firmę?

Biznes

Jak wybrać dobre biuro rachunkowe?

  • Ciekawe
Najnowsze trendy świata reklamy
15-07-2019
Pośrednictwo pracy - zysk dla pracodawcy i pracownika
05-09-2018
Backup danych w chmurze czy na fizycznych nośnikach?
08-04-2019
Kompleksowa izolacja termiczna: najlepsze produkty
10-01-2021
  • Najnowsze
Czym jest motywacja?
03-12-2018
Kampanie reklamowe wspierane przez sztuczną inteligencję.
24-03-2021
Defibrylator AED – w pełni zautomatyzowana technologia, która ratuje ludzkie życie
16-12-2019
Kasa fiskalna a sklep internetowy — Sprawdź, kiedy nie musisz posiadać kasy fiskalnej, prowadząc sklep internetowy!
12-09-2019
  • Popularne
Wprowadzenie inteligentnych systemów oświetlenia do domu – jak się za to zabrać?
26-10-2022
Dlaczego ekologiczna żywność jest droga?
11-06-2019
Indian scout
11-03-2019
4 sposoby na reklamę warsztatu samochodowego
28-08-2019
  • Top10
Jak wypromować swój biznes?
25-03-2019
Programiści pomogą ratować klimat?
29-11-2020
Rodzaje sprężarek
19-02-2020
Pozycjonowanie stron w praktyce
11-02-2019
© Biznes dla przedsiębiorców