Pomimo rozwoju technologicznego i przeniesieniu dużej części działań marketingowych do sieci, nadal mają się dobrze, niektóre z tradycyjnych form promocji. Należy do nich wystawianie się na targach branżowych. Aby taka reklama była skuteczna, należy podejść do tego z głową i umiejętnie zastosować artykuły i gadżety reklamowe.
Targi jako sposób na promocję
Od wielu lat targi były uznawane za jedną z najlepiej opłacalnych form promocji. Era telewizji, a później Internetu trochę to zmieniła, gdyż niegdyś była to właściwie jedyna forma promocji, nie licząc reklam w papierowych gazetach. Dzisiaj znaczna część budżetów reklamowych, kierowana jest na działania online lub reklamy telewizyjne. To jednak nie znaczy, że bezpośredni kontakt z klientem stracił znaczenie.
Nadal w większości branż organizowane są specjalistyczne targi. Mają one na celu umożliwienie potencjalnemu klientowi, bezpośredniego kontaktu z produktem lub zaprezentowanie mu usługi danej firmy. Tego rodzaju wydarzenia dają ogrom możliwości. Można na nich dokładnie przybliżyć klientowi produkt, opisać go, pokazać i pozwolić klientowi na osobiste przetestowanie. Jest to z pewnością niesamowicie skuteczna forma promocji, nieporównywalna do reklam w telewizji czy internecie. Jest to namacalna rzecz identyfikująca firmę.
Żeby udział w takich targach się opłacał i był dla firmy promocją, trzeba zachować kilka zasad i zachować się w pełni profesjonalnie. Mogą przy tym pomóc różnego rodzaju artykuły i gadżety reklamowe.
Artykuły i gadżety reklamowe na targach
W celu odpowiedniego wyeksponowania swojego stanowiska i wyróżnienia się z tłumu, warto zadbać, aby było ono odpowiednio obrandowane. Logo firmy ze sloganami reklamowymi, stanowiącymi credo danego przedsiębiorstwa, powinno rzucać się w oczy. Są firmy, które zajmują się produkcją takich stanowisk. Można to również zrobić na własną rękę, drukując odpowiedniej wielkości plakaty. Trzeba tylko zadbać, aby było to zrobione estetycznie.
Gdy stanowisko jest widoczne, warto zadbać, aby pracowali na nim pracownicy, ubrani w firmowo ubrania. Mogą to być koszulki z nadrukowanym logo firmy. Jeśli branża wymaga wyższego poziomu elegancji, a pracownicy są ubrani w garnitury, można zastosować odpowiednie przypinki z firmowym logo. Będzie to wyglądało estetycznie i profesjonalnie. Dodatkowo można zatrudnić stosownie ubrane hostessy, które będą rozdawały ulotki i firmowe katalogi, zapraszając do zapoznania się z ofertą firmy.
Warto również zadbać, aby każdy potencjalny klient, który odwiedzi stanowisko, dostał jakiś upominek. Może to być próbka produktu lub jakiś gadżet firmowy, taki jak długopis, kalendarz, koszulka, brelok czy notes z logo firmy.
Czy to działa?
Według socjologów rozdawania katalogów, ulotek i różnego rodzaju akcesoriów i gadżetów reklamowych jest pozytywnie odbierane przez klientów, o ile nie jest robione zbyt nachalnie, więc z pewnością warto to robić. Szczególnie, że artykuły i gadżety reklamowe w Versus-Reklama.pl, łatwo można nabyć przez Internet.