Chyba każdy z nas kiedyś korzystać z usług kuriera. Często decydujemy się na zakupy w Internecie, ponieważ są szybkie i łatwe. To sprawia, że nie raz jesteśmy zmuszeni korzystać z usług kuriera. Mimo to niewielu z nas wie, jakie są obowiązki kuriera, a co do nich nie należy.
Waga paczki ma duże znaczenie
Obowiązki kuriera są naprawdę dokładnie sformułowane. Niejednokrotnie ma on prawo odmówić wniesienia nam paczki pod drzwi. Dotyczy to przypadków, gdy nasza przesyłka waży ponad 30 kilogramów. Przy tego typu paczkach kurier ma obowiązek zostawić nam ją w miejscu, gdzie może dojechać samochodem. To w naszym obowiązku leży konieczność doniesienia jej do domu czy mieszkania. Paczki, które wymagają od kuriera użycia dodatkowych narzędzi, jak na przykład wózka, z reguły są dodatkowo płatne.
Nie zawsze kurier zadzwoni
Nie raz narzekaliśmy na to, że kurier do nas nie zadzwonić. Obowiązki kuriera mówią, że nie musi on wykonywać do nas telefonu. Każdy telefon to tylko jego dobra wola, a oczywiste jest, że nie ma fizycznych możliwości zadzwonienia do każdego klienta w ciągu dnia. Każda rozmowa zabiera kurierowi czas, który mógłby przeznaczyć na drogę. Jeżeli wiemy, że w godzinach porannych nie można nas zastać, powinniśmy skorzystać z opcji, tak zwanego późnego doręczenia. Istnieje również dodatkowo płatna opcja wieczornych dostaw.
Kurier to nie chodząca kasa
Obecnie nadal bardzo popularne są przesyłki za pobraniem. To rozwiązanie z pewnością jest naprawdę dogodne dla klientów, jednak sprawia kurierom nie mało problemów. Mimo że, zamawiając paczkę z reguły znamy kwotę, którą będziemy musieli zapłacić, niejednokrotnie po prostu jej nie przygotowujemy. W takich wypadkach często pojawiają się problemy z wydaniem reszty. Obowiązki kuriera mówią jasno, że nie musi on nosić przy sobie gotówki. Aby zapobiegać takim sytuacją, wiele firm kurierskich zdecydowało się na wyposażenie swoich pracowników w terminale płatnicze. W ten sposób nie będą pojawiać się problemy z wydawaniem reszty.
Obowiązki kuriera to informacje, którymi większość firm chętnie się dzieli. Maja one zapobiegać różnym spornym sytuacją, jednak klienci sięgają do nich tylko w nielicznych przypadkach.