Serwis YouTube to jeden z najszybciej rozwijających się portali spod skrzydeł Google. Codziennie są tam wrzucane tysiące filmów, z których część staje się hitem. Jak zatem wygląda promocja firmy za pomocą tego kanału dotarcia do odbiorców?
Jak zacząć reklamę na YouTube?
Na samym początku należy przeanalizować kilka kwestii. Pierwszą z nich jest analiza konkurencji. Zanim wrzucimy nasz pierwszy filmik reklamujący naszą markę, warto zobaczyć, jak robi to nasza konkurencja. Wcale nie trzeba wymyślać spektakularnych rzeczy, które spowodują, że użytkownik będzie chciał skorzystać z naszej oferty. Głównym kluczem do sukcesu na YouTube jest bowiem jakość filmów, a nie innowacyjne rozwiązania.
Po analizie należy przejść do budowania strategii działania kanału. Należy podjąć decyzję, jak często będziemy umieszczali filmy oraz jakiej tematyki będą dotyczyć. Ma w tym pomóc analiza konkurencji, dzięki której reklama na YouTube będzie dla nas stosunkowo tania, a efekty mogą naprawdę przynieść spore zaskoczenie.
Ostatnim etapem jest promocja filmu w sieci. Niestety nie wystarczy samo wrzucenie filmu na portal i oczekiwanie na pierwsze wyświetlenia. Potrzebne jest coś więcej. Mowa tutaj o wszystkich działań, które sprawią, że osoby, które do tej pory nas nie znały, zechcą obejrzeć nasz film i skorzystać z usług naszej marki. Tak wygląda promocja firmy na serwisie YouTube.
Czy potrzeba dużego budżetu do rozpoczęcia reklamy na YouTube?
Oczywiście nie. Przyjęło się, że profesjonalne spoty wielkich marek samochodowych kosztują często miliony złotych. Rzeczywiście tak jest, lecz nam zależy na dotarciu tylko i wyłącznie do naszej grupy odbiorców. Budżet może wahać się od 100 zł do nawet kilku tysięcy. Zasada jest taka, że im więcej pieniędzy wydamy na promocję firmy na YouTube, tym więcej potencjalnych wyświetleń naszego kanału zdobędziemy. Tak w skrócie wygląda kwestia budżetu na reklamę w tym serwisie.
Czy potrzebuję do tego profesjonalnego sprzętu?
Bez wątpienia profesjonalny sprzęt przyda się zawsze. Nic nie stoi jednak na przeszkodzie, aby rozpocząć z podstawowym sprzętem, który z czasem będzie można zamienić na znacznie bardziej profesjonalny sprzęt. Bardzo dużo firm zaczynało od bardzo amatorskich nagrań, a z biegiem czasu ich reklama na YouTube była jedną z najczęściej oglądanych nie tylko w Polsce, ale również na świecie. Warto zatem już na początku przeznaczyć, choć część budżetu na sprzęt do nagrywania filmów. Z całą pewnością jakość nagrań odgrywa bardzo ważną rolę na YouTube. Nie można o tym zapominać.