• Start
  • Biznes
  • Motywacja
  • Świat reklamy
  • Technologie
  • Trener biznesu - ABC
  • Start
  • Biznes
  • Motywacja
  • Świat reklamy
  • Technologie
  • Trener biznesu - ABC
  • Kontakt
  • Polityka Prywatności
  • Start
  • Biznes
  • Motywacja
  • Świat reklamy
  • Technologie
  • Trener biznesu - ABC
  • Kontakt
  • Polityka Prywatności

Jak koronawirus wpływa na SEO?

Biznes Napisany przez: Paweł Fajdek 30-06-2020

Rozprzestrzeniający się wirus skutecznie wywołał panikę ludzi na całym świecie. Zamknięci we własnych czterech ścianach, pozbawieni dostępu do wielu towarów oraz usług, które wcześniej były na wyciągnięcie ręki. Bezradni sprzedawcy ratują swoje biznesy przenosząc je do sieci, a stali bywalcy wirtualnego świata podejmują radykalne decyzje. Jak to wszystko wpływa na branżę SEO?

Nowa rzeczywistość

Zarówno agencje SEO, jak i przedsiębiorcy usilnie starają się odnaleźć w nowej rzeczywistości. Poczynania przedsiębiorców mocno dają się we znaki agencjom SEO, które do tej pory prężnie funkcjonowały na rzecz tysięcy firm. Część przedsiębiorstw zdecydowała się wstrzymać działania SEO, lecz na ich miejsce przybyli nowi, chętni rozpocząć biznes w czeluściach Internetu. Po analizie procentowej firm, które zaprzestały współpracy w porównaniu do tych, które właśnie ją nawiązały, można stwierdzić, że większość specjalistów od SEO nadal ma pełne ręce roboty.

Odczuwalne spadki

Istnieje cała gama branż, które silnie odczują skutki wybuchu pandemii. Nawet, jeśli właściciel zdecydował się zaistnieć aktualnie w sieci, rodzaj prowadzonej działalności przeważnie zweryfikuje jej szanse na przetrwanie w tych trudnych czasach.

Szczególnie dotkliwie odczuła to branża turystyczna. W wyniku wprowadzenia ograniczeń w przemieszczaniu się oraz zamknięcia wielu krajów, sprzedaż wycieczek oraz biletów lotniczych drastycznie spadła do minimalnego poziomu. Nieco łagodniej została potraktowana turystyka krajowa, gdzie bez względu na obostrzenia i zakazy jest mnóstwo chętnych na wypoczynek w zacisznych miejscach na mapie Polski.

Na przerwanie działań SEO zdecydowała się również spora część specjalistów z branży medycznej. Jest to zrozumiałe w kontekście koronawirusa, gdzie wizyty lekarskie ograniczono do niezbędnego minimum. Epidemia mocno odbiła się na gabinetach dentystycznych, które zmuszone były zamknąć swoją działalność, mocno ograniczyć wydatki i czekać na poluzowanie obostrzeń.

Jak koronawirus wpływa na SEO?

Popularni w sieci

Pomimo licznych spadków w sprzedaży, agencje notują wzrost klientów z innych branż. Trend rosnący dotyczy głównie przedsiębiorców handlujących artykułami pierwszej potrzeby, materiałami higienicznymi, chemią i środkami czystości. Zauważalnie wzrósł popyt na produkty spożywcze oraz farmaceutyczne, dając agencjom SEO szerokie pole do popisu przy prowadzeniu działań promujących firmy ukierunkowane na te branże.

Zawzięta walka o klienta

To oczywiste, że każdy przedsiębiorca, chcąc utrzymać źródło dochodu, musi poradzić sobie w tej trudnej sytuacji. Niestety rosnący popyt na podstawowe towary doprowadził do tego, że w sieci nastąpiła silna konkurencja i walka o każdego klienta. Działania SEO kierują się zatem w stronę silnej reklamy, a skuteczny marketing obejmuje nie tylko korzystny język sprzedaży, lecz także elementy graficzne, atrakcyjne zniżki, promocje, czy gwarancję bezpieczeństwa przy dostarczaniu produktów.

Więcej informacji nt SEO w czasach COVID-19 znajdziesz w artykule "SEO w koronie".

Poprzedni artykuł

Rekrutacja pracowników od kuchni

Kolejny artykuł

Na czym polega obsługa inwestycji deweloperskich?



Biznes

Kasa fiskalna a sklep internetowy — Sprawdź, kiedy nie musisz posiadać kasy fiskalnej, prowadząc sklep internetowy!

Biznes

4 sposoby na reklamę warsztatu samochodowego

Biznes

Jak wypromować swój biznes?

  • Ciekawe
Najnowsze trendy świata reklamy
15-07-2019
Pośrednictwo pracy - zysk dla pracodawcy i pracownika
05-09-2018
Backup danych w chmurze czy na fizycznych nośnikach?
08-04-2019
Kompleksowa izolacja termiczna: najlepsze produkty
10-01-2021
  • Najnowsze
Czym jest motywacja?
03-12-2018
Kampanie reklamowe wspierane przez sztuczną inteligencję.
24-03-2021
Defibrylator AED – w pełni zautomatyzowana technologia, która ratuje ludzkie życie
16-12-2019
Kasa fiskalna a sklep internetowy — Sprawdź, kiedy nie musisz posiadać kasy fiskalnej, prowadząc sklep internetowy!
12-09-2019
  • Popularne
Wprowadzenie inteligentnych systemów oświetlenia do domu – jak się za to zabrać?
26-10-2022
Dlaczego ekologiczna żywność jest droga?
11-06-2019
Indian scout
11-03-2019
4 sposoby na reklamę warsztatu samochodowego
28-08-2019
  • Top10
Jak wypromować swój biznes?
25-03-2019
Programiści pomogą ratować klimat?
29-11-2020
Rodzaje sprężarek
19-02-2020
Pozycjonowanie stron w praktyce
11-02-2019
© Biznes dla przedsiębiorców