Rozprzestrzeniający się wirus skutecznie wywołał panikę ludzi na całym świecie. Zamknięci we własnych czterech ścianach, pozbawieni dostępu do wielu towarów oraz usług, które wcześniej były na wyciągnięcie ręki. Bezradni sprzedawcy ratują swoje biznesy przenosząc je do sieci, a stali bywalcy wirtualnego świata podejmują radykalne decyzje. Jak to wszystko wpływa na branżę SEO?
Nowa rzeczywistość
Zarówno agencje SEO, jak i przedsiębiorcy usilnie starają się odnaleźć w nowej rzeczywistości. Poczynania przedsiębiorców mocno dają się we znaki agencjom SEO, które do tej pory prężnie funkcjonowały na rzecz tysięcy firm. Część przedsiębiorstw zdecydowała się wstrzymać działania SEO, lecz na ich miejsce przybyli nowi, chętni rozpocząć biznes w czeluściach Internetu. Po analizie procentowej firm, które zaprzestały współpracy w porównaniu do tych, które właśnie ją nawiązały, można stwierdzić, że większość specjalistów od SEO nadal ma pełne ręce roboty.
Odczuwalne spadki
Istnieje cała gama branż, które silnie odczują skutki wybuchu pandemii. Nawet, jeśli właściciel zdecydował się zaistnieć aktualnie w sieci, rodzaj prowadzonej działalności przeważnie zweryfikuje jej szanse na przetrwanie w tych trudnych czasach.
Szczególnie dotkliwie odczuła to branża turystyczna. W wyniku wprowadzenia ograniczeń w przemieszczaniu się oraz zamknięcia wielu krajów, sprzedaż wycieczek oraz biletów lotniczych drastycznie spadła do minimalnego poziomu. Nieco łagodniej została potraktowana turystyka krajowa, gdzie bez względu na obostrzenia i zakazy jest mnóstwo chętnych na wypoczynek w zacisznych miejscach na mapie Polski.
Na przerwanie działań SEO zdecydowała się również spora część specjalistów z branży medycznej. Jest to zrozumiałe w kontekście koronawirusa, gdzie wizyty lekarskie ograniczono do niezbędnego minimum. Epidemia mocno odbiła się na gabinetach dentystycznych, które zmuszone były zamknąć swoją działalność, mocno ograniczyć wydatki i czekać na poluzowanie obostrzeń.
Popularni w sieci
Pomimo licznych spadków w sprzedaży, agencje notują wzrost klientów z innych branż. Trend rosnący dotyczy głównie przedsiębiorców handlujących artykułami pierwszej potrzeby, materiałami higienicznymi, chemią i środkami czystości. Zauważalnie wzrósł popyt na produkty spożywcze oraz farmaceutyczne, dając agencjom SEO szerokie pole do popisu przy prowadzeniu działań promujących firmy ukierunkowane na te branże.
Zawzięta walka o klienta
To oczywiste, że każdy przedsiębiorca, chcąc utrzymać źródło dochodu, musi poradzić sobie w tej trudnej sytuacji. Niestety rosnący popyt na podstawowe towary doprowadził do tego, że w sieci nastąpiła silna konkurencja i walka o każdego klienta. Działania SEO kierują się zatem w stronę silnej reklamy, a skuteczny marketing obejmuje nie tylko korzystny język sprzedaży, lecz także elementy graficzne, atrakcyjne zniżki, promocje, czy gwarancję bezpieczeństwa przy dostarczaniu produktów.
Więcej informacji nt SEO w czasach COVID-19 znajdziesz w artykule "SEO w koronie".