Trener biznesu
Dobry trener biznesu to osoba, która w danej branży jest prawdziwym specjalistom. Praca takiej osoby polegać będzie na tym, by kształtować oraz rozwijać kompetencje miękkie uczestników szkolenia z obszaru negocjacji czy zarzadzania i organizacji czasu. Technika skutecznej sprzedaży także będzie bardzo ważna. W tym zawodzie dominują najczęściej elastyczne godziny pracy połączone często z weekendami. Legenda głosi, że świat szkoleń to kraina mlekiem i miodem płynąca, ale do osiągnięcia sukcesu będzie nam daleko i rzeczywiście trzeba wykonywać bardzo trudną pracę.
Zawód niezwykły, acz wymagający
Praca jako trener biznesu cieszy się dużym zainteresowaniem nawet mimo tego, że to stosunkowo młoda profesja w naszym kraju mówi się o niej dopiero od około 20 lat. Dlatego nie powstały jeszcze żadne przepisy, które mogą regulować wykonywanie tego zawodu. Nie ma go w klasyfikacji zawodów i specjalności. Na popularyzację wpływa rozwój przedsiębiorczości oraz rynku usług szkoleniowych.
Jeśli chodzi o świadomość społeczną ludzie bardzo często myślą, że to taki zawód jak aktorski, gdzie to my decydujemy o czasie pracy, będziemy mieli kluczowy wpływ na to co będzie się z nami działo a jednocześnie w krótkim czasie uda się nam duże pieniądze zrobić. Taki wizerunek dla wielu młodych adeptów będzie bardzo mylący. By zarabiać takie pokaźne kwoty trzeba się naprawdę dużo napracować i sprawa nie jest tak prosta jakby się nam mogło wydawać. Potrzeba kilkunastu lat praktyki, by to rzeczywiście się udało.
Gdy już mamy to ogromne doświadczenie można oczekiwać, że telefony od klientów będą ciągle i tak naprawdę trudno będzie znaleźć chwile oddechu. Jednocześnie jednak każde wystąpienie może będzie dobrze płatne, ale wymaga od tej osoby, która będzie je realizować wielkiego zaangażowania. Trzeba mieć odpowiednie przygotowanie i potem wygłosić całe przemówienie. A jego przygotowanie to kwestia, która zajmować nam może wiele czasu. Niektórzy trenerzy starają się również działać w teamach. Dzięki temu chcą budować takie sytuacje, w których będzie można wspólnie dzielić zadania i tym samym lepiej nad nimi pracować. Jeśli to się uda można oczekiwać, że nasze wyniki będą się poprawiać a sam zawód rzeczywiście da nam dobry zarobek.