Nie da się zaprzeczyć, że mapy Google to narzędzie potężne, które jest szczególnie ważne, gdy chodzi o pozycjonowanie lokalne. Obecność i odpowiednia widoczność w mapach jest kluczowa, szczególnie gdy chodzi o lokalne działalności jak np. mechanicy samochodowi.
W tym krótkim wpisie omówimy krótko jak to zrobić, by dobrze promować swoją wizytówkę w mapach Google i być wysoko na interesujące nas frazy. Zakładamy, że ta wizytówka już jest i można powiedzieć wyłącznie o tej kwestii, która będzie powiązana z pozycjonowaniem.
Załóżmy, że celem jest pozycjonowanie na takie frazy jak:
- auto mechanika
- auto mechanika %miasto%
Współpraca miała swój początek w połowie lipca. Ustalono pozycjonowanie kilkunastu fraz lokalnych w tym dwóch, które miały być szybko pozycjonowane w mapach Google.
Dla tych fraz pozycje były liczone z lokalizacji miasta, gdzie warsztat ma swoją siedzibę. Po około 20 dniach udało się uzyskać 3-pak na te 2 interesujące frazy oraz zwiększyć pozycję innych slów kluczowych.
Skupić się można było na trzech aspektach – strona klienta, link do strony klienta wpisując firmę w mapach.
1. Optymalizacja strony klienta
Na początek trzeba będzie wykonać podstawową optymalizację serwisu klienta. Dodajemy nową treść ze słowami kluczowymi a także odmianami słów kluczowych. Tworzymy dedykowane podstrony dla usług i również delikatną treść około 500 znaków, którą potem można rozbudować. Oczywiście optymalizacja to również praca nad nagłówkami, znacznikami i opisami.
2. Utworzenie i optymalizacja wizytówki w mapach Google
Następnie będzie można utworzyłem i uzupełniłem wizytówkę klienta w mapach Google i również wykonujemy optymalizację. Wizytówka uzupełniona w pełni ze wszystkimi kategoriami, z dodaniem zdjęć godzin otwarcia, adres strony www i wszystkie inne istotne elementy. Dbamy o to, by również w title znalazło się interesujące słowo kluczowe z miastem. Można wykorzystać kreator stron w mapach Google do utworzenia dodatkowej podstrony z linkiem i domeną klienta.
3. Linkowanie strony klienta
W trakcie prac nad optymalizacją i oczekiwaniem na kod do aktywacji wizytówki należy podejść do tego, by pozyskać linki do domeny głównej serwisu. Dbając jednocześnie o to, by znalazły się w każdym miejscu, gdzie to możliwe dane teleadresowe firmy i informacje odnoszące się do lokalizacji i tego jakie usługi będą tam świadczone.
4. Prace z opiniami w mapach Google
Poza utworzeniem wizytówki, optymalizacji stron www i pozyskiwania nowych linków w ramach prac dbaliśmy o to, by wpływać na widoczność wizytówki w mapach Google również z opiniami. Od początku działalności jak wiadomo trzeba także zadbać o to, by dało się skutecznie powalczyć również o odpowiednie opinie na temat firmy od klientów, którzy się rzeczywiście tam pojawili. To co trzeba brać pod uwagę przy opiniach to między innymi to, by miały poza gwiazdkami jakąś treść, by były wystawione z innych adresów IP, by pochodziły z różnego okresu. To zdecydowanie będzie wpływać na ich uwiarygodnienie.
O co zadbać?
To co będzie najważniejsze to jak wiadomo odpowiednia optymalizacja wraz z przygotowaniem treści, stworzenie wizytówki w mapach, pozyskiwanie dobrych linków do strony klienta, pozyskiwanie opinii dla wizytówki w mapach, wprowadzanie w miarę możliwości danych teleadresowych, obecność słowa kluczowego również w nazwie wizytówki.
W kolejnych miesiącach będzie można również pomyśleć o dodatkowym podlinkowaniu również jeśli chodzi o podstrony z usługami.