Reklama pozwala na szybkie i skuteczne dotarcie z konkretnym przekazem do szerokiej grupy odbiorców oraz powiększenie grona klientów. Istnieje bardzo wiele narzędzi, które mogą być wykorzystane w celach promocyjnych. Jednym z nich jest popularny druk reklamowy, czyli materiały reklamowe realizowane głównie na papierze. Czym jest druk reklamowy, jakie jego rodzaje wyróżniamy i dlaczego warto z niego korzystać?
Druk reklamowy i jego rodzaje
Druk reklamowy to bardzo szerokie pojęcie, które obejmuje szereg nośników treści promocyjnych. Dla większości osób druk reklamowy kojarzy się z ulotkami, broszurami oraz wizytówkami, czyli niewielkimi nośnikami treści promocyjnych, które zalicza się do druku małoformatowego. Jest to jeden z najpopularniejszych obecnie rodzajów druku reklamowego, który jest bardzo chętnie wykorzystywany przez małe, średnie i duże firmy poszukujące niedrogiej i skutecznej formy reklamy swoich usług.
Drugim rodzajem druku reklamowego jest druk wielkoformatowy. Jak sama nazwa wskazuje, w tym przypadku mamy do czynienia z większą pod względem rozmiarów firmą reklamy, która najczęściej przybiera postać billboardów, dużych plakatów oraz innych nośników treści reklamowych, których powierzchnia jest większa niż 100 m2. Druk reklamowy wielkoformatowy jest skutecznym narzędziem promocji, gdyż dzięki swoim znaczącym rozmiarom jest lepiej zauważalny. Z jego realizacją wiąże się jednak z reguły wyższy koszt, dlatego najczęściej sięgają po niego większe firmy.
Dlaczego warto korzystać z druku reklamowego?
Główym celem druku reklamowego jest dotarcie do jak największej grupy zainteresowanych klientów. Informowanie ich o ofertach, promocjach oraz innych ważnych aspektach działalności firmy za pomocą materiałów drukowanych nadal posiada wielu zwolenników, gdyż pozwala na szybkie osiągnięcie postawionych sobie celów biznesowych. Zaletą druku reklamowego jest możliwość przekazania najważniejszych treści w atrakcyjnej i przyciągającej uwagę formie – w tym celu wykorzystywane są estetyczne grafiki, zapadające w pamięć hasła reklamowe oraz chwytliwe slogany.
Niezwykle istotnym narzędziem reklamowym jest dziś druk reklamowy pod postacią reklamy zewnętrznej. Umieszczone w miejscach publicznych billboardy, plakaty i inne nośniki reklamy zewnętrznej pozwalają w szybki i stosunkowo mało kosztowny sposób dotrzeć do szerokiego grona potencjalnych odbiorców oraz wzbudzić ich zainteresowanie oferowanymi produktami lub usługami. Szczególnie dużą popularnością cieszą się reklamy zlokalizowane na ruchliwych skrzyżowaniach oraz przy wjazdach do centrów handlowych, na dworce oraz lotniska, gdzie codziennie przemieszczają się liczne rzesze ludzi.
Druk reklamowy to także popularne ulotki i wizytówki, które najczęściej przygotowywane są na różnego rodzaju wydarzenia firmowe, na których goszczą osoby zainteresowane konkretną branżą. Ich wręczenie takiemu gronu odbiorców znacznie podnosi skuteczność prowadzonych działań reklamowych oraz pozwala budować pozytywne relacje na linii firma-klient. Popularnym nośnikiem treści reklamowych są także gadżety promocyjne, które druk reklamowy pozwala przemienić w atrakcyjny upominek pełniący dodatkową funkcję reklamową.
